چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در ساختمان میرداماد بانک مرکزی با رئیس‌کل بانک مرکزی دیدار کرد.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و ارسال فرم تبصره ماده 100 تمدید شد

گروه ایران‌خودرو به‌تازگی مشخصات و ویژگی‌های جدیدترین محصول خود یعنی دنا جوانان را اعلام کرده است. این خودرو به‌عنوان نسخه اسپرت دنا پلاس شناخته می‌شود.

قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته با افزایش هزار تومانی قیمت دلار همراه شد و در روند صعودی قرار گرفت. افزایش بیشتر قطعات سکه در روز سه‌شنبه هشتم خرداد، نیم میلیون تومان بود. برخی معامله‌گران، افزایش خرید در بازار طلا بعد از بازگشایی بازارها را دلیل روند صعودی قیمت‌ها می‌دانند.

قیمت دلار امروز افزایشی بازگشایی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت. موضوع نشست دوره‌ای شورای حکام و انتخابات ریاست جمهوری از مسائلی است که پیش روی بازار ارز قرار دارد.

وزیر اقتصاد از دستور دولت برای بررسی مسئله نرخ خوراک پالایشگاه‌ها که با تاثیر زیادی بر سودآوری شرکت‌ها همراه است، خبر داد.

قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار رو به کاهش است. در حال حاضر قیمت میوه‌های نوبرانه در میادین میوه و تره‌بار به زیر 100 هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: دستورالعمل فروش اینترنتی نان در طول سه ماه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و اتاق‌های اصناف سراسر کشور باید بر اساس قیمت و هزینه‌های فروش نان اینترنتی، اعم از هزینه حمل‌ونقل، پلاستیک، نوع نان، افزودنی‌ها و قیمت نهایی را محاسبه کنند تا در هنگام خرید نان بر روی صورت‌حساب الکترونیکی نان ثبت و ارسال شود.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید: نگرانی‌ای که بانک مرکزی دارد، این است که اگر نرخ ارز نیمایی را تغییر دهیم، کالاها افزایش قیمت خواهد داشت؛ در حالی که من معتقدم همین الان کالاها با نرخ ارز آزاد که هیچ، بالاتر از نرخ ارز آزاد به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

بانک مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای باردیگر به بانک‌ها هشدار داد که در صورت عدم رعایت نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار، باید منتظر سلب صلاحیت باشند.

«قیمت پیشنهادی» فروشنده‌های آپارتمان در یک ماه گذشته 2 درصد افت کرد اما «قیمت قطعی» آپارتمان‌هایی که در این یک ماه (اردیبهشت) فروخته شد 3.8 درصد افزایش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در شرایط فعلی و در شرایط تحریم به دلایل محدودیت ها، امکان تک نرخی کردن ارز وجود ندارد.

یکی دو هفته دیگر فصل نقل‌وانتقال مستأجران آغاز می‌شود؛ اما بازار اجاره در آستانه این دوره بااهمیت و پرمشتری، خالی است؛ مشاوران املاک می‌گویند: مستأجران منتظر اعلام نرخ مصوب اجاره‌بها از سوی دولت هستند و این انتظار در روزهای اخیر مشهود بوده است.

کمپانی بی‌ام‌و چند روز پیش از جدیدترین کانسپت خود به نام Skytop رونمایی کرد. بسیاری از مخاطبان با دیدن این خودرو به این نتیجه رسیدند که بی‌ام‌و هنوز بلد است خودروی زیبا طراحی کند!

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری گفت: بانک جهانی گزارش داد نرخ فقر ایران طی 2 سال اخیر 7.4 درصد کاهش داشته است./ دانشجو