چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس حقوقی گفت: پایه سنوات کارگران قابل جایگزینی نیست و هر سال پایه سنوات جدید با مبالغ قبلی که به عنوان پایه سنوات به کارگر پرداخت می‌شده، تجمیع و پرداخت می‌شود.

مطابق گزارش مرکز آمار تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه با افزایش 0.1 واحد درصدی نسبت به فروردین ماه به 31 درصد رسید.

با یک تومان در 1340 یک جفت کفش و در 1350 چهار جفت بند کفش می‌شد خرید.

جریان ورود پول به صندوق‌های طلا مثبت است و به طور خالص 2431 میلیارد تومان پول در اردیبهشت‌ماه وارد صندوق طلا شده است.

با توجه به آمارهای انتشاری مرکز آمار، تورم ماهانه در هر دو ماه آغازین امسال بیش از 2درصد بوده است.

کارشناس بازار طلا با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا و انواع سکه در هفته‌ای که گذشت، از تداوم این قیمت‌ها تا روز دوشنبه هفته آتی با توجه به ثبات بازار ارز خبر داد.

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد؛ به طوری که قیمت خودرهای چینی از ابتدای اردیبهشت تاکنون کاهش شدید قیمت‌ها را تجربه کرده است.

قیمت زعفران یک مثقالی در بازار از حدود 200 هزار تومان شروع می‌شود. اما اگر قصد خرید یک بسته زعفران 600 گرمی را دارید، باید حدود 80 میلیون تومان به حساب فروشنده واریز کنید.

دولت اواخر پارسال روال همیشگی را به‌هم زد و برای ایجاد انگیزه مضاعف، اعلام کرد یارانه نقدی دهک یک تا سه زودتر واریز خواهد شد تا آن‌ها فرصت بیشتری برای بررسی و تصمیم‌گیری داشته باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه نیز حدود 150 هزار تومان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است. در آخرین معاملات سکه در بازارهای داخلی، هفت میلیون و 850 هزار تومان از بهای هر قطعه سکه، حباب بوده است.

‌کاظم فرج‌اللهی گفت: در دوره‌ها و دولت‌های مختلف، وزرای کار در جایگاه رئیس شورایعالی کار در توجیه رفتار جانبدارانه خود مبنی بر پیشگیری از افزایش واقعی مزد و تامین نیروی کار ارزان برای سرمایه‌دارانِ داخلی و خارجی، دست به ابداع استدلالات نادرست و بی‌مبنا زده‌اند.

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با بازدهی منفی بسته شد. این افت قیمت، در طلا بیش از سکه بود. هفته گذشته اخبار مربوط به حادثه جان باختن رئیس‌جمهور و تیم همراه وی، سیاست‌گذار را مجبور به ارزپاشی بیشتر برای مدیریت قیمت دلار کرد. کاهش قیمت دلار با افت ارزش طلای جهانی همراه شد و روند بازار داخلی طلا را نزولی کرد.

خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط در بازار ایران طرفداران خاص خود را دارند. خودروهایی مثل هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، میتسوبیشی ASX، هوندا CR-V و... از جمله خودروهای محبوب این کلاس هستند. پس از ورود هیوندای توسان به بازار ایران، زمان ورود برادرش یعنی کیا اسپورتیج فرا رسیده است.

قیمت خودرو امروز، جمعه 4 خرداد 1403، با توجه به تعطیلی بازار، هیچ تغییری ندارد. اما با احتساب وضعیت بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت، روند قیمت‌ها برای هفته آینده چگونه خواهد بود؟

افزایش 20 درصدی قیمت تایر در همین ابتدای سال کار را برای مصرف کنندگان این محصول ضروری سخت‌تر کرد. تورم و گرانی از هر گوشه‌ای شهر خودنمایی می‌کند و به طور زنجیروار تمام کسب و کارها را تحت شعاع قرار داده است.

مرکز آمار ایران گزارش تورم اردیبهشت را منتشر کرد. بر این اساس تورم ماهانه در دو بخش اجاره و مسکن بالغ بر 2.6 درصد اعلام شده است. این دو بازار در شاخص نقطه به نقطه و سالانه نیز با رشد تورم مواجه بوده‌اند.