چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

برخی خودروسازان در شرایطی از عدم تخصیص ارز تولید و قطعه و لوازم یدکی خودرو گلایه می کنند که بانک مرکزی با انتشار فهرست ارزبگیران نیمایی، پاسخ گلایه فعالان این حوزه را داد.

قیمت دلار امروز با نوسان 200 تومانی در پله هفتم کریدور پنجم بازگشایی شد. بازار نیمه تعطیل ارز نوسانات محدود این اسکناس را رقم زده است و چراغ معاملات در بازار را سرد کرده است.

دانگ فنگ، شریک سابق ایران‌خودرو، از جدیدترین خودروی خود با همکاری هوندا رونمایی کرد. این خودروی برقی دارای برخی از جدیدترین امکانات و ویژگی‌های روز دنیاست که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: نیاز به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر اینکه نتیجه‌ی سیاستهای کلان است، نتیجه‌ی بی‌توجهی به ماده 96 قانون تأمین اجتماعی و عقب نگه داشتنِ دستمزد از هزینه‌های زندگی است و مسئول این وضعیتِ تمام دولت‌ها هستند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حدود 7000 هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی سرگردان در اقتصاد، تاکید کرد: تولید برای توسعه، تشنه منابع است.

کارشناس مسکن گفت: طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن در صورتی که مشاور املاک، اجاره‌ای بیش از سقف قیمتی منطقه تعیین و قرارداد آن را ثبت کند جریمه خواهد شد.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل 1401 با کارکرد 35 هزار کیلومتر امروز سوم خرداد 625 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین اتومات مدل 1402 صفر 870 میلیون تومان اعلام شده است.

مصوبه هیأت وزیران در خصوص «استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال 1403» ابلاغ شد.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران در مسیر کاهشی حرکت کرد.

ثبت نام خودروهای برقی در سامانه یکپارچه تا شنبه ادامه دارد اما اتفاقی عجیب در حال رخ دادن است.

قیمت طلا در بازار جهانی سقوط کرد و به زیر کانال 2 هزار و 400 دلار برگشت.

ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه این روزها شاهد خالی شدن بازار مسکن از تقاضای موثر هستیم گفت: تولید سالانه مسکن به زیر 300 هزار واحد مسکونی رسیده و این روزها شاهد کوچ خُرده سازها از بازار مسکن هستیم.

گربه‌ایی وارد جعبه تقسیم برق شد و برق نیمی از تهران رفت.

اصغر اخوان، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران می گوید: من مدیر هزار نفر پرسنل هستم. اینکه دولت دستمزد را سرکوب می‌کند درست نیست. بازار هوشمند است. زمانی بود که دولت 20 درصد به حقوق اضافه می‌کرد و برخی تخلف می‌کردند که تنها 16درصد به حقوق پرسنل خود اضافه کنند.

بررسی آگهی قیمت‌ها در بازار خودرو در پایان بهار سال 1403 حاکی از آن است که 85 تا 285 میلیون تومان برای خرید مدل های مختلف پیکان باید هزینه کرد.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: بنابر آمار جمعیت کنونی دام سنگین 9 میلیون راس و دام سبک 71 میلیون راس است.