چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

هوآوی از نسخه جدید آیتو M7 MAX رونمایی کرد. این SUV چینی با توجه به قیمت 41 هزار دلاری و همچنین مشخصات فنی و امکانات رفاهی قابل‌توجه، رقیب هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به‌حساب می‌آید.

طبق مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی ارز، نرخ دلار در ابتدای هفته با کاهش نسبت به هفته گذشته آغاز و به کانال 57 هزار تومان وارد شد.

بررسی روند بازار خودرو، از ریزش سنگین قیمت‌ها در اولین روز هفته حکایت دارد.

برخلاف دیگر خودروسازان، تویوتا عجله‌ای برای معرفی خودروهای برقی نداشته است. این خودروساز در عوض تصمیم گرفته است که روی خودروهای هیبریدی تمرکز کند.

قیمت طلا و سکه در اولین روز معاملاتی هفته با کاهش دلار همراه شد و در روند نزولی قرار گرفت. در سراشیبی قیمت، سکه امامی به کانال 39 میلیونی سقوط کرد و کاهش 800 هزار تومانی داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه در سال جاری هیچ شرکتی افزایش قیمت نداشته، از رکود در بازار لوازم خانگی خبر داد و انتقاداتی هم نسبت به وضعیت فعالیت فروشگاه‌های بزرگ قسطی مطرح کرد.

نبود یک بازار متشکل، سرکوب نرخ سود تسهیلات به‌جای نرخ توافقی، وجود بوروکراسی و زمان‌بر بودن تامین مالی، باعث شده که بازار سیاه وام‌ها با نرخ‌های نجومی جایگزین آن شود.

بیست و هفتمین جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله فردا یکشنبه 30 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

قیمت دلار روز شنبه با کاهش هزار تومانی روند نزولی داشت و در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد. کاهش پلکانی دلار، معامله‌گران عجول روزهای گذشته را در فاز فروش قرار داده است. تحلیلگران اقتصادی کف بعدی اسکناس دلار را نیمه کریدور 50 هزار تومانی می‌دانند.

بانک مرکزی با هدف تسریع در رفع تعهد ارزی و برگشت ارز صادرکنندگان خرد بخش خصوصی و در راستای عمق بخشی به بازار رسمی ارز در راستای سیاست تثبیت ارزی، تصمیم گرفته است تالار ارز اشخاص را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌اندازی کند.

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو تاکید کرد: مشتریان نگران کیفیت محصولات مدیران خودرو نباشند زیرا کیفیت خط قرمز ما هست. این کیفیت توسط موسسات و رسانه‌های مطرح دنیا هم تایید شده است.

خودروهای برقی هنوز نیامده به بازار قیمت های عجیب و غریب پیدا کرده‌اند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر موجری خانه خود را به افرادی که کارگر یا کارمند تامین اجتماعی هستند، اجاره دهد تا سقف معافیت بر حقوق مستاجر، از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر که حدود 8 هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است، گفت: شرکت‌های واردکننده خودرو برقی می‌توانند خارج از سامانه جدیدی که برای فروش خودروهای برقی باز شده، خودرو بفروشند، اما بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در سامانه خودرو بفروشند و بر قیمت هم نظارت وجود داشته باشد.

یک اقتصاددان معتقد است: رقم یارانه‌های انرژی بالاست و اگر این بخش را بتوانند کنترل کنند، رقم کسری بودجه نیز اصلاح می‌شود. در مقابل، دیگر نیاز نیست که به مردم فشار مالیاتی بیاورند.

سامانه جدید عرضه خودروهای برقی به نشانی https://evauto.ir/ راه اندازی شد که برای ثبت نام باید مبلغ یک میلیارد ریال مسدود کرد.