شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: درحالی بیش از 6 ماه از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سطح کشور می‌گذرد و خانوارهای دهک‌های یک تا هفت درآمدی در صورت خرید 50 درصد از مبلغ یارانه خود از سبد غذایی تعریف شده، یارانه تشویقی 120 هزارتومانی دریافت می‌کنند که بنابر اعلام معاون وزیر کار و رفاه، اجرای این طرح در بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی شده اما جامعه تحت پوشش آن از هفت دهک کنونی، افزایش نخواهد یافت.

در دنیای امروز که کراس اوورها و شاسی بلندها حرف اول را در بین سگمنت‌های خودرویی می‌زنند، تنوع بسیاری را در بین آنها شاهد هستیم. در این مقاله قصد داریم تا با ارزان‌ترین کراس اووری که می‌توان خریداری کرد، آشنا شویم.

فارس به نقل از رویترز نوشت: قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی با بیش از 7 دلار افزایش به 2053.08 دلار در هر اونس رسید.

اقتصادآنلاین نوشت: میلیون تومان به 150 میلیون تومان و در سایر شهرها از 40 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و تسهیلات ودیعه مسکن که پیش‌ازاین در روستاها تعریف نشده بود نیز معادل 40 میلیون تومان تعیین شده است.

دنیای اقتصاد نوشت: مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران نتایج حاصل از بازرسی‌های به‌عمل‌آمده در اجرای موضوع ماده181 قانون مالیات‌های مستقیم از یک صندوق قرض‌الحسنه در شمال کشور را اعلام کرد.

روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با استناد به حجم انبوهی از فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن چهار منطقه مصرفی شهر تهران و صحت‌سنجی آن با اظهارات فعالان بازار مسکن، قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان نوساز و کلیدنخورده در این مناطق را برآورد کرده است.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعیین تکلیف حداقل افزایش حقوق کارگران در سال 1403 صحبت کرد. به گفته برخی کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود، حداقل افزایش حقوق کارگران در سال 1403 متاثر از افزایش حقوق کارمندان که در لایحه بودجه 1403 تعیین شد، باشد!

نیو به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چینی، از محصول پرچمدار خود به نام ET9 رونمایی کرد. ET9 که برای رقابت با خودروهایی مانند تسلا مدل S، مرسدس بنز EQS و بی ام و i7 و همچنین همتایان بنزینی آنها مانند S کلاس و سری 7 قرار معرفی شده، یک معماری جدید 900 ولتی و 700 اسب بخار قدرت زیر کاپوت است.

خانه ملت نوشت: وزیر صمت گفت: تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بسیار کم در نظر گرفته شده که اگر مصوب شود کمک بسیار خوبی برای تعادل در قیمت خواهد بود و بازار را به شدت مدیریت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به افزایش عرضه پیش‌بینی می‌شود که بازار گوجه فرنگی تا 10 دی ماه به تعادل برسد.

مهلت ثبت‌نام ششمین مرحله عرضه خودروهای وارداتی ویژه متقاضیان مرحله اول با اتخاذ تصمیم سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی یک روز دیگر تمدید شد و متقاضیان تا پایان امشب فرصت ثبت یک خودرو از سه محصول عرضه شده را دارند.

بر اساس ابلاغیه بورس کالای ایران، نحوه محاسبه قیمت سیمان در بورس کالا تغییر کرد.

قیمت‌گذاری دستوری بزرگ‌ترین آفت اقتصاد است. این سیاست دستوری مخل سرمایه‌گذاری است و واحدهای تولیدی را به تعطیلی می‌کشاند.

مهر نوشت: بر اساس ابلاغیه گمرک ایران، حقوق ورودی تلفن همراه بالای 600 دلار در تمام رویه‌های عیرتجاری به میزان 30 درصد تعیین شد.

تجارت نیوز نوشت: قیمت طلا و سکه امروز روند افزایشی داشت. رشد محدود قیمت دلار و انس جهانی طلا روند قیمت در بازار طلا را در نخستین روز از اولین هفته زمستان صعودی کرد؛ اما با وجود رشد قیمت در بازار طلا، حباب سکه روند معکوسی داشت و کاهشی شد.

146 هزار تومان، عددی است که جهش قیمت هر گرم طلای 18عیار در طول 3 ماه گذشته را نشان می‌دهد.