شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

آفتاب نیوز نوشت: ما طلای سیاه می‌دهیم و به جای آن بنجل چینی وارد می‌کنیم. زمانی که در ایلام 50 دانش‌آموز خودکشی کرده‌اند، توسعه فرودگاه امام وقتی توریستی نداریم چه لزومی دارد؟ رفع فقر و فلاکت مردم مهمتر است یا توسعه این فرودگاه؟ یا مثلاً در قراردادی به مبلغ 250 میلیون دلار با سریلانکار به جای نفت مقرر شد که چای دریافت نماییم.

اقتصادآنلاین نوشت: این گزارش به بررسی قیمت مرغ بسته بندی با برندهای موجود در بازار پرداخته است.

ایسنا نوشت: براساس بند «د» تبصره 5 لایحه بودجه سال 1403 که به تصویب نمایندگان مجلس رسید، در سال آینده، صاحبان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سه میلیارد تومان باشد، به میزان مازاد بر مبلغ مذکور، مشمول پرداخت مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد خواهند بود.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی معتقد است عدم تعادل بازارها در ایران با نرخ تورم ریالی موجود در اقتصاد نشانه‌ای از بی‌انضباطی پولی و عدم حل مشکلات اقتصادی در ساختار کلان کشور است.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با تأکید براینکه دلار از سبد ارزهای مسافرتی به کشورهای همسایه حذف می‌شود، گفت: برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم ارز کشورهای همسایه یا مقصد را در اختیار مسافرین ایرانی قرار دهیم.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

جهان صنعت نوشت: تعرفه واردات خودروهای مونتاژی یا به اصطلاح، «قطعات منفصله» همان تعرفه‌ای است که باید مونتاژکاران برای واردات قطعاتی که داخلی‌سازی نشده‌اند، بپردازند. این تعرفه از گذشته نیز وجود داشت، اما اخیرا دولت آن را تغییر داده که می‌تواند تاثیر بسیاری روی بازار خودروهای مونتاژی داشته باشد.

رییس انجمن واردکنندگان برنج در مکاتبه با رییس دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری ضمن درخواست رسیدگی به وضعیت ویژه واردات برنج، اصلی ترین دغدغه این انجمن را تکرار تجربه فساد و انحصار صنعت چای در این حوزه دانست.

دستیار ویژه وزیر صمت با اشاره به اینکه به مرور کسری بازار لاستیک در حال جبران شدن است، گفت: با تدبیری که اندیشیده شده، به زودی محدودیت عرضه دو حلقه‌ای لاستیک برداشته خواهد شد تا آرامش بیشتری در بازار حاکم شود.

شرکت کرمان موتور به مناسبت فرا رسیدن فصل زمستان، اقدام به برگزاری طرح بازدید و سرویس رایگان زمستانی 1402 کرده است.

قیمت اونس در بازار جهانی با جهشی عجیب، از مرز 2 هزار و 60 دلار عبور کرد.

همشهری نوشت: با وجود نزدیک شدن به روزهای پایان سال و همینطور پایان سال میلادی که مصادف با افزایش تقاضا برای خرید ارز مسافری است، قیمت دلار نه تنها رشد نکرده بلکه با یک شیب نزولی وارد کانال 49هزار تومان شده است.

حمید میرزاده رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه در روزنامه اعتماد نوشت: جمع منابع عمومی دولت در سال 1403مبلغ 2462 همت (هزار میلیارد تومان) پیش‌بینی شده که نسبت به سال جاری 18.2 درصد رشد دارد. از این مبلغ 1122 همت درآمدهای مالیاتی در نظر گرفته شده که نسبت به رقم سال جاری 49.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایلنا نوشت: هر سال زمستان که فرا می‌رسد، بحث عیدی و پرداخت مزایای پایان سالِ کارگران داغ می‌شود؛ کارگران بیمه شده‌ی تامین اجتماعی تنها مزیتی که بر کارمندان دولت دارند، همین مبلغ عیدی‌ست که تا حدودی بیشتر از مزایای پایان سالِ زیرمجموعه‌های دولت است.

اعتماد نوشت: در «طرح مهربانی» چند بانک دولتی مدت‌هاست با تبلیغات عجیب و غریبی که از در و دیوار شهر بالا می‌رود یا در ساعات پربازدید برنامه‌های تلویزیونی پشت سرهم پخش می‌شود؛ مردم را دعوت به دریافت وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4درصد می‌کنند.

شفقنا نوشت: رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق کارگران اظهارکرد: بنا بود اگر تورم کنترل نشود، بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار، مزد کارگران تجدیدنظر شود ولی متاسفانه این کار اتفاق نیفتاد و اظهار نظر ضد و نقیضی در دولت صورت می‌گیرد.