پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی 12 ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن هشدار از مردم خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

افت بهای جهانی اونس طلا، بازار فلز زرد در داخل کشور را تحت تاثیر قرار داد. در حالی که قیمت سکه طلا در بازار روز دوشنبه با ایست قیمتی خود در نرخ 43 میلیون و 300هزار تومان درجا زده بود، قیمت این شاخص طلایی در بازار روز گذشته کاهشی ثبت شد و به کانال پایین‌تر رسید. محاسبات نشان می‌دهد افت نرخ سکه در ارزش ذاتی آن صورت گرفته و نرخ حباب آن تغییر چشمگیری نداشته است.

سیاست بانک مرکزی درخصوص دلار 40 هزار تومانی و بحث درخصوص سیاست‌های رفع تعهد ارزی مورد انتقاد رئیس اتاق بازرگانی تهران است.

قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یافت.

در حالی قیمت طلا در بازار جهانی به مرز 2300 دلار رسیده بود، دوباره اوج گرفته و در قیمت 2 هزار و 328 دلار جا خوش کرد.

براساس گزارش مسوولان بانک مرکزی در طول سال گذشته یعنی 1402، مبلغ 69میلیارد دلار ارز با نرخی بسیار پایین‌تر از نرخ ارز در بازار، برای واردات تامین شده است.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت تا همین دو هفته پیش وعده ابلاغ قریب‌الوقوع آیین‌نامه واردات دست‌دوم‌ها را به رسانه‌ها داد، بااین‌حال روز گذشته سخنگوی دولت تیر خلاص را به ورود کارکرده‌ها زد.

به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به 200 میلیون تومان رسید.

معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر ساعت کاری ادارات توضیح داد.

عملکرد یک روز گذشته بازار خودرو، از کاهش 5 تا 55 میلیون تومانی قیمت‌ها حکایت دارد.

خرداد امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش ملک در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود.

شرکت چینی ویچای‌پاور با بهینه‌سازی چهار سیستم حیاتی موتورهای دیزلی شامل تأمین سوخت، ورودی هوا، احتراق و کاهش اصطکاک، از اولین موتور دیزلی جهان با بازده حرارتی 53.09 درصد رونمایی کرد. این در حالی است که بازدهی موتورهای رایج در بازار حدود 46درصد است.

در حالی که وزیر صمت شورای رقابت را مسئول افزایش قیمت خودرو دانست، سخنگوی مرکزی ملی رقابت گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند.

معاون سابق صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت خواستار بازنگری در قانون واردات خودروهای کارکرده شد.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال این دارایی‌ها مشمول پرداخت مالیات شدند.