جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تصاویری از گریه شدید حواله داران خوردروی پژو پارس به خاطر افزایش قیمت این خودرو به 700 میلیون تومان در سال 1403 را مشاهده می‌کنید./viral vids

سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به حواشی اظهارات رئیس این سازمان درباره خرید جت شخصی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.68 درصد کاهش به 2375 دلار و 58 سنت رسید.

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از 20 روز دیگر خبر داد.

در حالی در ساعت‌های اولیه دیروز بازار طلا و سکه در مسیر نزولی حرکت کرد، اما در میانه روز رنگ بازار تغییر کرد و قیمت‌ها روندی صعودی به خود گرفت.

تخلیه هیجانات موجود در بازار در روزهای اخیر سبب شده است قیمت پول‌های خارجی و قطعات مختلف فلز طلا کاهش یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه از روند کاهشی نرخ تورم خبر داد و گفت که تورم سالانه به کانال 30 درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه نیز در شرف ورود به کانال 20 درصد است.

بازار خودرو طی 24 ساعت گذشته، ریزش گسترده قیمت‌ها را تجربه کرد و اغلب خودروها، 2 تا 10 میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به بحث‌های کارشناسی که با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، به جمع‌بندی انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسیدیم و موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در پایتخت گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را به تصویب رساند و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می‌کنند را حداقلی در نظر...

آمار حمل و نقل هوایی حاکی است تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در 11 ماهه سال 1402 به ترتیب 239 هزار فروند و 25 هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (پرواز داخلی 245 هزار فروند و بین المللی 21 هزار فروند)، به ترتیب 2 درصد کاهش و 19 درصد افزایش داشته است.

حضور فرزندان خانوار بالای 18 سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

قیمت طلا و سکه در طول معاملات روز یکشنبه هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را تجربه کرد. اما در پایان معاملات روند قیمت بازار طلا یکدست افزایشی شد. معامله‌گران روند بازار را باثبات ارزیابی می‌کنند.

شاخص کل بورس در روز گذشته با رشد 77هزار واحدی رکورد یک ساله را شکست؛ امروز نیز رشد شاخص ادامه‌دار بود. باید پرسید که آیا بازار سرمایه از رکود و شرایط نزولی خارج شده‌است و رشد آن ادامه‌دار خواهد بود؟

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته‌بندی گفت: در روزهای پیش رو با افزایش واردات، گوشت قرمز با نرخ تنظیم بازار علاوه بر تهران و البرز در استان‌های دیگر هم عرضه می‌شود. روازنه بین 250 تا 300 تن گوشت وارد می‌شود و به‌زودی این رقم به حدود 600 تن می‌رسد./ صداوسیما

براساس گزارش مورگان استنلی که روز پنجشنبه منتشر شد، دلار به عنوان ارز اصلی مبادلات جهانی بر مسند قدرت باقی خواهد ماند.