شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

سقف برداشت از حساب‌های بانکی که بصورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش 10درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی 5شنبه ها گفت: کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی 5 شنبه تخلف است. درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

بیستمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت 12 امروز سه شنبه 4 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که نرخ دلار آزاد برای کاهش قیمت‌های بیشتر با حمایت معامله گران روبرو شده است.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل 1400 با کارکرد 39 هزار کیلومتر امروز چهارم اردیبهشت 600 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل 1401 با کارکرد 47 هزار کیلومتر 650 میلیون تومان اعلام شده است.

خانه صمت در نامه ای به مجلس اعلام کرد: میزان ساعت کاری هفتگی 44 ساعت در هفته است و اگر یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه شود، به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز 10 درصد کاهش می یابد.

طی روزهای اخیر فیلم‌های متعددی در فضای مجازی پخش شده که نشان می‌دهد، ثبت‌نام‌کنندگان خودرو پژو پارس که با افزایش 50 درصدی قیمت‌ها روبه‌رو شدند، بشدت از اقدام شرکت ایران خودرو، ابراز گلایه می‌کنند و حتی برخی از آنها در حال گریه هستند.

کرباسیان تاکید می کند: می‌توان نرخ تورم را در حدود 40، 45 درصد نگه داشت، اما در مقابل رکود تشدید می‌شود.

در لایحه‌ای که به موجب آن کاهش ساعت کار و افزایش تعطیلات هفتگی مطرح شده است، نقد و نظرها بیشتر راجع به دو روز تعطیلی و تفاوت تعطیلی شنبه و پنج‌شنبه بوده، اما یک قسمت بسیار مهم‌تر ساعت کاری مشمولان قانون کار است که از نظرها پنهان مانده است و می‌تواند موجب دردسرها و درهم‌ریختگی گسترده شود.

تخصیص ارز محموله‌های برنج که از ابتدای شهریور ماه تاکنون به گمرکات کشور اظهار و ترخیص شده‌، همچنان در انتظار تأیید وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان نهاد متولی و سپس بانک مرکزی است.

قیمت طلا در بازار جهانی سقوط کرد.

بازار خودرو طی معاملات دیروز، با کاهش 4 تا 20 میلیون تومانی قیمت‌ها مواجه شد.

وزیر کار پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفته؛ لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است.

قیمت طلا امروز بیش از 2 درصد کاهش پیدا کرد.