شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

شرکت جگوار - لندروور احتمالا از پلتفرم‌های خودروساز چینی «چری» برای حمایت از خودروهای الکتریکی آینده استفاده می‌کند تا بتواند این برند نام‌آشنای بریتانیایی را در عصر خودروهای برقی احیا کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: احکامی مانند ضرایب افزایش حقوق از ابتدای سال اجرا شده و با ابلاغ بخش دوم بودجه، به صورت رسمی ثبت خواهد شد.

کاهش قیمت خودرو طی 24 ساعت گذشته هم ادامه پیدا کرد؛ به طوری که اغلب خودروها ریزش 5 تا 10 میلیون تومانی قیمت‌ها را تجربه کردند.

رییس سازمان بورس گفت: ابلاغ یکباره بخش‌نامه‌ها سرمایه‌گذاران را غافلگیر می‌کند و مشارکت با غافلگیری محقق نمی‌شود.

عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

رئیس سازمان بورس در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه خبر گفت: تصمیماتی که در دستگاه‌های مختلف اقتصادی گرفته می‌شود بدون در نظر گرفتن اثرات آن بر سایر بخش‌هاست. وقتی سود بانکی را به 30 درصد می‌آوریم، اثراتی دارد که سال گذشته بر بورس شدید بود.

سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال 1403 را اعلام کرد.

طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر تمدید شد.

پس از گزارش های متعدد از نقص خودروهای داخلی حال تسلا خبر می‌دهد که به‌دلیل نقص پدال گاز، تحویل خودرو سایبرتراک را به‌طور موقتی متوقف کرد.

قرن‌ها است که زرگرها به دنبال راهی برای شکل دادن به طلا در ظریف‌ترین حالت ممکن هستند و حال این امکان فراهم شده‌است و علم شیمی به کمک زرگرها آمده‌است تا سرانجام طلا در نازک‌ترین حالت ممکن قرار گیرد.

قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه با نوسانات محدود دلار و افزایش قیمت طلای جهانی در زمان بسته بودن بازارهای داخلی همراه شد. همچنین معامله‌گران رشد قیمت‌ها را متاثر از افزایش مبادلات میان فعالان صنف طلا نیز می‌دانند.

درحالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است.

سخنگوی اقتصادی دولت ضمن اعلام اینکه لایحه ساماندهی اجاره‌بها در شورای نگهبان در حال بررسی است، گفت: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد و متاسفانه این رویکرد که دولت به دلیل تامین بودجه خود تن به افزایش قیمت ارز می‌دهد یک رویکرد اشتباه است.

تحلیلگران با نزدیک شدن به هاوینگ، الگویی را مشاهده کردند؛ آنان دریافتند که فقط در روز گذشته، نوسانات بازار منجر به نقدینگی بیش از 96هزار معامله‌گر شده است که در مجموع به 276.17 میلیون دلار می‌رسد.

قیمت هونگچی H5‌، سدان لوکس و وارداتی گروه بهمن، توسط این مجموعه در فروردین 1403 افزایش یافت. بهای این خودرو اکنون به بیش از دو میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافته است. البته برای خرید این سدان لوکس از بازار آزاد، به بیش از پنج میلیارد تومان بودجه نیاز دارید!

در حالی که به نظر می‌رسید که در جلسه دیروز شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران تجدیدنظر شود، اما آن‌طور که در گزارش‌ها دیده می‌شود، این جلسه بدون هیچ بحثی درباره اصلاح دستمزد به پایان رسید.