شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیوز نوشت: در روزهایی که دولت به بهانه کمبود منابع ارزی، واردات دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه شیرخشک و نهاده‌های دامی را به تأخیر انداخته و جان مردم و نوزادان را به بازی گرفته، مالک برند دبش سه میلیارد و 370 میلیون دلار، یعنی دقیقاً معادل ارز مورد نیاز صنایع دارویی در سال جاری، ارز یارانه‌ای دریافت کرده است.

اقتصادآنلاین نوشت: در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین مدل 1402 صفر 599 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین شاهین مدل 1401 با کارکرد شش هزار و 500 کیلومتر 547 میلیون تومان قیمت خورده است.

تجارت نیوز نوشت: با پیشی گرفتن مصرف بنزین از تولید آن، بار دیگر دولت به دنبال راهکاری برای جبران ناترازی بنزین می‌گردد. در همین زمینه امروز احمد وحیدی، وزیر کشور، بار دیگر کلیشه ارزان‌تر بودن یک لیتر آب از یک لیتر بنزین را مطرح کرد.

علی فرهادی درباره پرداخت پاداش بازنشستگان اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه رویکرد مثبتی نسبت به فرهنگیان دارد و با تلاش و پیگیری مجدد به محض تامین منابع، باقیمانده پاداش پایان خدمت بازنشستگان واریز خواهد شد.

روزنامه هم میهن نوشت: در بین دولت‌های گذشته و فعلی یک شعار مشترک وجود داشته که دولتمردان ایران یا به دنبال آن بوده‌اند یا به آهستگی از کنار آن گذشته‌اند و آن «دلارزدایی» است؛ همان شعاری که رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین با 180درجه چرخش نسبت به آن به دنبال «دلاریزه» کردن کشورش است.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در گفت وگو با دنیای اقتصاد با انتقاد از عدم تخصیص بودجه 1402، گفت: بخش وسیعی از بودجه 1402خصوصا در بخش عمرانی و زیرساخت تحقق پیدا نکرده است. از سوی دیگر ماده 56 که تحولی در بخش اقتصادی بود، تخصیص پیدا نکرد و همین موضوع مشکلاتی را در بخش عمرانی کشور ایجاد کرده است.

همشهری نوشت: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد اخیرا بیشتر برندها کنسرو تن ماهی ساده بدون افزودنی و در روغن معمولی را با قیمت مصرف‌کننده 79.900تومان روی قوطی، عرضه می‌کنند که از آخرین نرخ مصوب اعلام شده برای این محصول بالاتر است اما در برخی سوپرمارکت‌ها این محصول 10هزار تومان گران‌تر یعنی با قیمت 89هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت انواع طعم دار و دارای افزودنی مثل فلفلی یا تن ماهی در روغن...

وزیر اقتصاد گفت: اقدامات خوبی در کنترل نقدینگی و کاهش ناترازی بانک‌ها صورت گرفته که منجر به کاهش تورم شده و امیدواریم تا پایان سال همین ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم.

فارس نوشت: عرضه بلیت تهران کربلا برای بازه زمانی دی بدون تغییر قیمت آغاز شد و افراد از امروز 14 آذر می‌توانند برای خرید بلیت قطار کربلا اقدام کنند.

بدون شک پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودرو داخلی ایران، پراید است؛ یک خودروی غیر ملی که امتیاز تولید آن از آمریکا به کره و از کره به ایران رسید؛ سایپا طی سال‌های 75 تا 99 بیش از 3 میلیون و 615 هزار نسخه از این خودرو را تولید کرد و به فروش رساند.

همشهری آنلاین نوشت: رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در مورد وضعیت بازار آجیل در روزهای نزدیک به شب یلدا گفت: با توجه به افزایش تولید و از طرف دیگر، به دلیل تثبیت نرخ ارز، امسال ما در بازار آجیل شاهد ثبات قیمت‌ها هستیم.

طبق اعلام رئیس اتاق اصناف ایران، از ابتدای دی ماه سال جاری، محدودیت عرضه لاستیک برداشته خواهد شد.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت گوشت گوسفندی در بازار روز برای تاریخ 14 آذر 1402 اعلام شد که بر اساس آن هر بسته گوشت گردن گوسفندی 1 کیلوگرم 344 هزار تومان است.

تجارت‌نیوز نوشت: افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین به 42,000 دلار، انتظارات صعودی معامله‌گران را نسبت به این ارز دیجیتال تقویت کرده است. هر چند که بیت کوین در این سطح نماند و اکنون در کانال 41 هزار دلار است.

تسنیم نوشت: عضو اتاق بازرگانی ایران با غیرقانونی خواندن تغییر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی گفت: برخی با روش‌های ایذایی به دنبال ایجاد اخلال در روند انتخابات جدید ریاست اتاق بازرگانی ایران هستند تا بلکه بتوانند برای ریاست سلاح‌ورزی اقدامی انجام دهند.