شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک کارشناس حوزه کار اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران را در جلوگیری از تورم کالاهای اساسی و کمک به معیشت خانوارهای کارگری موثر دانست.

همشهری آنلاین نوشت: طبق گزارش بانک مرکزی، آپارتمان‌های 50 تا 60 متری در صدر معاملات مسکن در شهر تهران قرار دارند.

دنیای اقتصاد نوشت: بررسی ها نشان می‌دهد بازار داغ حواله‌فروشی خودرو سه دلیل اصلی دارد که شامل «ناتوانی متقاضیان برای واریز وجه موردنیاز»، «رانت موجود در بازار خودرو» و «اصلاح قیمت خودروها» می‌شود. در این بین، به نظر می‌رسد دلیل اصلی داغ شدن بازار حواله‌فروشی خودرو، «ناتوانی متقاضیان برای واریز وجه موردنیاز» است که خود را در دو قالب نشان می‌دهد.

تسنیم نوشت: هر اونس طلا امروز با 1.17 درصد کاهش به 2004 دلار و 67 سنت رسید.

اقتصاد 100 نوشت: جدیدترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد یک منطقه دیگر از مناطق شهرداری تهران به جرگه مناطقی پیوست که متوسط قیمت مسکن در آن به ازای هر متر مربع از صد میلیون تومان فراتر رفته است.

مخالفت دولت با افزایش دو برابری حقوق بازنشستگی در طول برنامه هفتم را می‌شود در لایحه بودجه سال آینده مشاهده کرد؛ چراکه براساس برنامه هفتم توسعه، دولت در سال آینده باید 40 درصد حقوق بازنشستگان را بالا ببرد، اما در لایحه بودجه عدد 20 درصد دیده می‌شود.

اقتصادآنلاین نوشت: در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین مدل 1401 با کارکرد 53 هزار کیلومتر 530 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین شاهین مدل 1401 با کارکرد 20 هزار کیلومتر 540 میلیون تومان قیمت خورده است.

روزنامه جوان نوشت: لایحه بودجه سال 1403 روند نگران‌کننده واردات بنزین را با افزایش 2 میلیارد دلاری نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که این موضوع به‌معنای بدترشدن ناترازی و اتکا به واردات است.

اقتصادنیوز نوشت:‌مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه مرغ کشتار روز در میادین میوه و تره‌بار تهران به قیمت 76هزار و 500تومان خبر داد.

دکتر موسی غنی نژاد در دنیای اقتصاد نوشت: مالیات منبع اصلی تامین مالی دولت در همه جوامع امروزی دنیا، به استثنای معدود کشورهای وابسته به منابع طبیعی است.

اقتصاد 100 نوشت: دو یارانه جدید به حساب سرپرستار خانوارها واریز خواهد شد.

هر خودرویی قبل از اینکه به خیابان و جاده برسد، باید مجموعه‌ای از تست‌های تصادف سخت را پشت سر بگذارد. اما ما هرگز تست تصادفی به این شکل ندیده‌ایم! ویدیوهای ارسال شده در TikTok و X نشان می‌دهند که یک شاسی بلند هونگچی (که به نظر می‌رسد مدل HS5 باشد) مورد ضربه یک توپ آتشین قرار می‌گیرد و از تمام آن جان سالم به در می‌برد!

ایرنا نوشت: وزیر نیرو گفت: واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت و پرمصرف به کشور در پی مصوبه دیروز هیات دولت ممنوع است و از ورود اینگونه وسایل به شدت جلوگیری خواهد شد.

اقتصادآنلاین نوشت: در قیمت گوشی دست دوم آیفون 13 پرو مکس استوک به 61,910,000 تومان رسید و قیمت گوشی آیفون 11 پرو مکس استوک 29,950,000 تومان قیمت خورد.

اقتصاد نیوز نوشت: برخی از تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص با عبور از مرز مقاومت 2 میلیون و 100 هزار واحدی، روندی را در پیش گرفته که می‌تواند به عبور از سطح 2 میلیون و 200 هزار واحد منجر شود.

اقتصاد نیوز نوشت: ادر این گزارش به بررسی قیمت دلار، طلا و سکه و اتفاقات این سه بازار در نیمه اول آذر 1402 پرداخته ایم.