شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تسلا کاملا بی سر و صدا یک وسیله نقلیه جدید ساخته است.

همشهری نوشت: در 8 ماهه امسال صادرات با 1.6 درصد کاهش به 32.2 میلیارد دلار رسید و ارزش واردات با جهش 12.4 درصدی روی رقم 42.2 میلیارد دلار ایستاد. طبق آمار، واردات کشور فقط در آبان ماه 2.2 میلیارد دلار بیشترین از میزان رشد صادرات بوده است.

تسنیم نوشت: شورای رقابت قیمت 3 خودروی مونتاژی شرکت مدیران خودرو را تعیین کرد.

مهر نوشت: تخم مرغ و کله و پاچه از جمله کالاهایی است که قیمت آنها با کاهش دما نسبت به نیمه نخست سال افزایش قیمت داشته به طوری که هر شانه تخم مرغ 30 عددی بین 105 تا 120 هزار تومان در حال عرضه است.

تویوتا در مورد محصول آینده میرای اظهار نظر نخواهد کرد. تصمیم این شرکت بر تحقیق و توسعه موتورهای احتراق هیدروژنی تأثیری ندارد. تویوتا قصد دارد به پالایش فناوری هیبریدی برای خودروهای سواری ادامه دهد.

تجارت‌نیوز نوشت: وزارت رفاه اقدام به انتشار جزئیات درآمد و هزینه خانوار شهری و فقیر ایرانی در سال 1401 کرده است.

ایسنا نوشت: نمودارهای بیت‌کوین از دو هفته گذشته، سبز شدند و در محدوده 34 هزار و 100 تا 35 هزار دلار نوسان دارند. اکنون بسیاری از کارشناسان صعود قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی می‌کنند و برخی دیگر نیز انتظار دارند قیمت بیت‌کوین کاهش یابد.

ایلنا نوشت: مرکز آمار متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری در مهر ماه را اعلام کرد.

ایرنا نوشت: سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تا کنون به حدود 4 میلیون نفر پیامک ارسال کرده‌ایم؛ البته این بدان معنی نیست که 4 میلیون واحد مسکونی خالی خالی در کشور داریم.

تسنیم نوشت: بنابر اعلام معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت قیمت خودروهای مونتاژی در آینده روبه‌کاهش خواهد بود و باتوجه به واردات خودروهای دست‌دوم فاصله قیمتی بازار با قیمت کارخانه هم کاهش پیدا می‌کند و این سیاست وزارت صمت است.

زومیت نوشت: خودرو مفهومی و لوکس اینفینیتی Vision Qe نیسان، اولین محصول برقی این برند محسوب می‌شود که البته نمی‌دانیم چه زمانی روانه‌ی بازار خواهد شد.

ایسنا نوشت: با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و مشمول شدن دهک اول تا هفتم کم‌درآمد، 80 درصد مردم ایران مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدندو به زودی با پیوستن دو دهک هشتم و نهم زنجیره طرح کامل‌تر شده و خانوارها علاوه بر امکان خرید 11 قلم کالای اساسی به نرخ سال قبل از یارانه تشویقی 120 هزار تومانی بهره‌مند خواهند شد.

روزنامه اعتماد نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس در پیشنهاد عجیبی برای حل مشکل «بیکاری جوانان» می‌گوید: «برای پایین آمدن نرخ بیکاری جوانان، حداقل دستمزد به‌طور خاص برای افراد زیر بیست سال و بدون سابقه بیمه به هفتاد درصد حداقل دستمزد مصوب» کاهش پیدا کند.

بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه این روزها فعالیت نمایندگان مجلس را در تصویب بند بند چنین لایحه مهمی که نقشه راه توسعه و پیشرفت کشور را در گام دوم انقلاب ترسیم می‌کند، دوچندان کرده است.

درنشست خبری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد؛ خبر آغاز به کار سندباکس وزارت صمت برای رفع چالش‌های قانونی که در حوزه کسب وکارهای اینترنتی ایجاد شده‌است، اعلام شد.

بهمن موتور G9 را تولید و به بازار عرضه می‌کند؛ کوروش طهوری از مدیران خط تولید G9 با اعلام خبر آغاز به کار خط تولید پیکاپ G9 به مشتریان این محصول اطمینان داد، به زودی فرآیند ورود به بازار این محصول به پایان می‌رسد و شاهد فروش این خودروی آفرودی در بازار خواهیم بود.