شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

محمد مهاجری در روزنامه اعتماد نوشت: روزنامه محترم کیهان، بیان آیت‌الله مصباح درباره نپیوستنش به حزب جمهوری اسلامی را چنین نقل کرده است: «عضویت در یک حزب یا گروه یا دسته، وابستگی فکری و علاقه غیرعقلانی می‌آورد. برای همین در همان اوایل انقلاب که شهید بهشتی همراه دوستانش حزب جمهوری اسلامی را تشکیل دادند، چون تعهد حزبی را مغایر با ارزش‌ها و باورهای دینی می‌دانستم، به عضویت آن در نیامدم.»

روزنامه جمهوری اسلامی از اظهارات برخی ائمه جمعه گلایه کرد و نوشت: برای برخورداری از حکمرانی سالم به ترویج فرهنگ مخالفت و موافقت نیاز مبرم داریم.

عباس عبدی در یادداشتی نقدی صریح بر اظهارات اخیر یک روحانی نزدیک به پایداری ها درباره نظام آموزشی کشور وارد کرد.

شرق نوشت: سید ابراهیم رئیسی در حالی مصطفی زمانیان را به ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرده که دو سال پیش در چنین روزهایی محمد صادق خیاطیان را مأمور مدیریت این مرکز کرده و در آن حکم تصریح کرده بود ریاست او چهار ساله است.

اسحاق جهانگیری در کنکره حزب کارگزاران سازندگی گفت: یأس بزرگی بر سر راه مردم قرار گرفته و افق‌گشایی بزرگ‌ترین کاری است که باید انجام شود و برای افق‌گشایی همه کسانی که می‌توانند نقشی داشته باشند، باید نقشی ایفا کنند.

محمدجواد ظریف وزیرخارجه سابق کشورمان در کنگره حزب کارگزاران سازندگی گفت: هر چند قدرت نظامی، اصل مهمی است اما قدرت اصلی یک کشور بر مبنا مشروعیتی است که مردم به حاکمیت می‌دهند و بدون همراهی مردم ارکان قدرت تکمیل انسان نه تنها محور توسعه است بلکه محور امنیت و حیات اجتماعی است و توجه به عامل انسانی مهم‌ترین ارزش در یک نظام زمام‌داری است. زمام‌داری بهینه در شرایط کنونی بین‌المللی بدون توجه...

فارس نوشت: سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی معینی» از پایه‌گذاران قرارگاه صابرین و فرمانده یگان ویژه صابرین، به شهادت رسید.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: موضوع بازگشت به تعهدات همه طرف های برجام در دستور کار دولت قرار دارد. ابتکارات سلطان عمان به صورت فعال در جریان است./ دانشجو

ایسنا نوشت: علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار جمله «ایستادگی بر مُرِ قانون» به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی واکنش نشان داد.

هم میهن از آزادی دختر عباس عبدی خبر داد.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس آمد. ایشان هم سفر آقای خرازی به عراق را به نفع عراق و به ضرر ایران می‌داند و گفت، چیزی به دست نیاورده‌اند.

محمدجواد ظریف وزیرخارجه سابق کشورمان در کنگره حزب کارگزاران سازندگی گفت: طبق آیه «فبما رحمه بین قلوبهم» خدا به پیغمبر می‌گوید این رحمت خداست که تو با مردم مهربان شدی و مشت آهنین با مردم جواب نمی‌دهد. اگر تو پیغمبری و تو که مظهر حمایت الهی هستی با این مردم بدخو بودی و تندی می‌کردی از دورت پراکنده می‌شدند؛ از این مردم بگذر و برایشان استغفار کن و با آنان مشورت کن. الفت بین قلوب مردم مبنای...

کانال تلگرامی دفتر رهبر انقلاب تصویری از تلگراف تسلیت آیت‌الله خامنه‌ای به امام خمینی (ره) در آبان 1356 در پی درگذشت مرحوم مصطفی خمینی منتشر کرد.

جماران نوشت: آیت الله جوادی آملی با اشاره به حوادث غزه گفت: این جریان غزه چگونه توجیه می شود؟! هیچ درنده ای، هیچ ماری، هیچ عقربی اینطور نمی گزد، بعد از مدتی که سیر شد، کنار می رود! اینگونه نسل کشی و اینگونه کودک کشی؟!

محمدجواد ظریف وزیرخارجه سابق کشورمان در کنگره حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر اعتماد مردم به این قدرت را حفظ کنیم، بزرگ‌ترین عامل بازدارندگی کشور را داریم. در جنگ چطور مقاومت کردیم؟ در اواخر فوریه سال 2002 بعد از سخنرانی محور شرارت، آریل شارون به آمریکا رفت و به آمریکایی‌ها می‌گوید، بغداد آدرس غلط است و آدرس درست تهران است. برای اینکه حمله نظامی که آمریکا می‌خواست انجام دهد به عراق انجام...

تسنیم نوشت: سخنگوی ستاد انتخابات مجلس گفت: تا این ساعت 10724 نفر از متقاضیان ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد 4182 نفر امروز در پنجمین روز ثبت نام ها داوطلب شدند که این تعداد روز گذشته 1321 نفر بود.