یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

حسن روحانی در بیانیه‌ای تاکید کرد: امید است سران کشورهای اسلامی در اقدامی فوری به پایان بمباران وحشیانه علیه مردم فلسطین کمک کرده و تلاش همه‌جانبه‌ای برای رفع محاصره نوار غزه آغاز کنند.

دکتر سریع القلم عضو هیات علمی دانشگاه، از انتخابات 30 سال پیش مکزیک می گوید که مردم مشارکت نمی کردند و می گفتند حاکمیتی دارند که هر کار دلش بخواهد بکند می کند، اما مشارکت در سیاست و اقتصاد امروز برای مردم مکزیت، کشوری ثروتمند و دمکراتیک را رقم زده است.

مهر نوشت: امام جمعه قم گفت: شهرک نشینان صهیونیستی، شهروند نیستند و از کشورهای دیگر با وعده های پوچ به این مناطق آورده شده اند تا از آنان به عنوان ابزار تشکیل دولت استفاده شود.

ایسنا نوشت: امام جمعه مشهد گفت: اکنون رویای تحقق طرح ابراهیم بر باد رفته و دیگر هیچ کشور اسلامی جرات ندارد با اسرائیل عادی‌سازی روابط کند و حتی عربستان هم از این خیال درآمد.

مهر نوشت: مرجع تقلید شیعیان برای اختصاص یک سوم سهم امام (علیه السلام) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین موافقت کردند.

تصویری از حضور شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در حرم مطهر امام خمینی (س) مشاهده می کنید.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در بیروت گفت: نمی‌تواند با یک دست برای اسراییل سلاح ارسال کند و با دست دیگر همه طرف های دیگر را به خویشتنداری دعوت کند. از مقامات مصر و صلیب سرخ جهانی خواسته ایم که امکان ارسال کمک‌های انسان دوستانه از ایران به غزه ارسال شود.

مهر نوشت: خطیب این هفته نمازجمعه تهران گفت: ملت بزرگ ایران همچنانکه بر اساس مبانی اعتقادی خود 44 سال است که در صحنه حمایت از مظلومان فلسطین حضور دارد، به دنیا می‌گوئیم که به فضل خداوند تا آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطینیان مظلوم به خانه‌هایشان، با شعار «هر فلسطینی، یک رأی» ایران اسلامی در صحنه حمایت از این مظلومان باقی خواهد ماند.

فارس نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بزرگترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی از سال 1948 به این سو برای این رژیم و بزرگترین پیروزی برای نهضت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد.

حسام الدین آشنا به خبرهای ضد و نقیض در مورد دارایی های آزاد شده ایران در قطر واکنش نشان داد.

قطعنامه پایانی راهپیمایی‌کنندگان در حمایت از عملیات غرورآفرین مبارزان فلسطینی صادر و قرائت شد.

فارس نوشت: راهپیمایی مردم انقلابی تهران و دیگر شهرها برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی از دقایقی پیش آغاز شد.

فعال رسانه‌ای اصولگرا به تهدید آمریکایی‌ها مبنی بر مسدود شدن دارایی‌های ایران در قطر و عملکرد دولت رئیسی واکنش نشان داد.

ایلنا نوشت: وزیر کشور گفت: یک حرکت مرموزانه در این مدت درباره اتباع افغانستانی شروع شده است که می خواهد ستیزشی بین جامعه ایرانی و مهاجران افغانستانی ایجاد کند. دستگاه های جاسوسی دشمن بعد از ناامیدی در ایجاد اغتشاش، بر روی این موضوع کار می کنند.

رئیس جمهور گفت: شیراز هم تخت جمشید دارد، هم حافظ و هم در قله شاهچراغ را دارد، همزیستی این سه در تمام طول تاریخ به‌گونه‌ای بوده که کسی نمی‌تواند بین آنها تقابل تعریف کند.

نورنیوز نوشت: هیچ تغییری در موضوع دسترسی ایران به منابع ارزی خود در بانک‌های قطر ایجاد نشده و توافق انجام شده به قوت خود باقی است.