یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

پژوهشگر حوزه ادبیات پایداری در گفتگو با تسنیم خاطره ای جالب از زمانی که حضور نظامی ایران در سوریه علنی شده بود را روایت کرده است.

عکس قدیمی از محمود احمدی نژاد و 2 چهره اصلاح طلب در کابینه سیدمحمد خاتمی منتشر می‌شود.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است: نتفاضه فلسطینی‌ها رو به توسعه است و اسرائیل تهدید کرده، به دمشق و بیروت حمله خواهد کرد و این هم بر شدت خشم مسلمانان در جهان افزوده است. هر روز شاهد تظاهرات و اعتراضات جدیدی در سراسر دنیا هستیم.

جماران نوشت: یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اخراج اساتید از دانشگاهها گفت: اگر قرار باشد همه یکسان و مانند جریان سیاسی فکر کنند، زمان تعطیلی توسعه علم و فرهنگ است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مرکب این نیرو در اقیانوس هند خبر داد.

ایرنا نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: علت صدای انفجاری‌های امروز خرم‌آباد عملیات ساخت تونل سد مخمل‌کوه است.

نمایندگان که چند روزی است بررسی لایحه برنامه هفتم را در دستور کار قرار دارند امروز وزارت نفت را مکلف کردند تا نسبت به ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم برای ذخیره سازی گاز طبیعی از جمله مخازن زیرزمینی و مخازن روزمینی به نحوی اقدام نماید.

فارس نوشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی مبارزان فلسطینی بیانیه‌ای صادر کرد.

نماینده آبادان در مجلس گفت: ضربه جبهه مقاومت به اسرائیل، شمارش معکوس نابودی و محو اسرائیل از نقشه دنیا را کلید زد.

تسنیم نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 1 میلیون و 440 هزار نفر کارکنان وظیفه، گفت: طی فرایند آموزشی صورت گرفته تاکنون760 هزار نفر در مهارتهای تخصصی و 680 هزار نفر نیز در مهارت‌های عمومی موفق به گذراندن دوره شده‌اند.

مهر نوشت: در لایحه برنامه هفتم، دولت مکلف شده بود با به کارگیری سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی میزان مصرف کل انرژی کشور را در سطح مصرف سال 1401 حفظ کند که مجلس این بند را حذف کرد.

تسنیم نوشت: سردار رمضان شریف گفت: با دستور سرلشکر سلامی بخش‌های امدادی و درمانی سپاه آماده مشارکت در امدادرسانی به زلزله زدگان افغانستانی هستند.

احمدی نژاد گرچه با توقیف پاسپورتش در مسیر سفر به گواتمالا دوباره خود را مطرح کرد، اما زیر پوسته این خبرها برخی از تحرکاتش برای انتخابات 1402 و 1404 را روایت می کنند.

خانه ملت نوشت: نماینده زابل در مجلس گفت: چرا استیضاح وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس اعلام وصول نمی‌شود؟

ایلنا نوشت: امیر سرتیپ نعمتی گفت: اجرای عملیات پرواز گروهی پهپادها یکی از عملیات‌هایی بود که در رزمایش اخیر پهپادی ارتش برگزار شد. پرواز جمعی پهپادها در واقع یک فناوری به‌روز است که ما از مدتی قبل در نیروی زمینی، ارزیابی داخلی برای دستیابی به این توانایی را آغاز کرده که در این رزمایش نمونه‌ای از آن را ارائه دادیم.

ایسنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کاهش شدت مصرف انرژی گفت: ما قریب به 100 میلیارد دلار در سال بدمصرفی در حوزه انرژی داریم.