جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در حاشیه سفر امروز خود به شهرستان ملایر از 5 نفر از دریانوردان ملایری ناو گروه 86 نیروی دریایی راهبردی ارتش تجلیل کرد.

مهر نوشت: مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران در نشست «شصت سال سینمای ایران و عرض ارادت به پیشگاه امام رضا (ع)» درباره مصائب تولید مستند «رضای رضوان» سخن گفت.

سیاوش طهمورث در کافه خبر گفت: من می‌دانستم که این نقش در زخم کاری باید بماند اما نگفتم چرا که فکر می‌کردند می‌خواهم نقشم زیاد باشد./ خبرآنلاین

ایرنا نوشت: تهیه کننده فیلم «بچه زنگ» گفت: با کمپانی‌ها و پخش کننده‌های مختلف در حال صحبت کردن هستیم که این انیمیشن در چند کشور به صورت گسترده اکران شود.

مستند سینمایی «نگاه سکوت» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

مهر نوشت: انیمیشن «برادران سوپر ماریو» با رسیدن به رقم فروش 1.254 میلیارد دلار عنوان سومین انیمیشن پرفروش تاریخ را از آن خود کرد.

برخی از کاربران توییت خبر از توقیف فیلم سینمایی «کت چرمی» به علت تطبیق موضوع این فیلم با ماجرای الکس داده‌اند. این فیلم که در جشنواره فیلم فجر گذشته برای اولین نمایش داده شده، روایتی از باند قاچاق دختران ایرانی در مهمانی‌هایی به همین نام است.

بیستمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به نقدوبررسی فیلم‌های سینمایی «جنگ جهانی سوم» و «نهنگ» و گفتگو درباره «تصویر انسان آسیب‌دیده در سینما» اختصاص دارد.

پیش فروش سه روز نخست اجرای نمایش «عشق در پیری» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا آغاز شد.

مهر نوشت: در هفتاد و ششمین دوره جشنواره کن داوران بخش سینه‌فونداسیون 3 برنده امسال خود را شناختند و برای بیستمین بار برنده جایزه سینماهای اروپا انتخاب شد.

ایسنا نوشت: امیر حسین علم‌الهدی معتقد است: کمدی «فسیل» توانسته نزدیک به 70 درصد مخاطبان سینما را از ابتدای امسال جذب خود کند و این آمار، اگر چه در مجموع خوب است، اما فقط نسبت به سه سال گذشته خوب است و در مقایسه با سال 1398 هنوز عقب هستیم. با این حال باید تامل کنیم تا ببینیم آمار مخاطب سینما در پایان امسال به عدد 26.5 میلیون نفر سال 98 می‌رسد یا خیر.

تاریخ ما نوشت: با وجود اینکه با توطئه ملک جهان خانم، امیرکبیر به قتل رسید، داستان ها و روایت هایی درباره عشق مهد علیا نسبت به امیرکبیر هم گفته شده است.

تصویری جالب و دیدنی از یانگوم در کنار دختر و پسرش منتشر شد.

ایسنا نوشت: محمدمهدی هراتی، استاد هنرهای سنتی و صنایع دستی در سن 81 سالگی درگذشت.

«چشم روز» حاصل گفتگوهای چند ساله حامد زارع با رسول جعفریان، استاد دانشگاه تهران در 365 صفحه منتشر شد. در این کتاب علاوه بر زندگی و تجربیات شخصی جعفریان که تا کنون درباره آن صحبتی نشده مباحث مطالب متنوعی با محوریت کتاب، دانشگاه، تاریخ، علم و تمدن منتشر شده است.

ایسنا نوشت: مستند «روزگاری هامون» به کارگردانی محمد احسانی به نمایش در می آید.