یک‌شنبه 15 مهر 1403

خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام تداوم یافت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام تداوم یافت

کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز 272 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با کاهش بیش از 4 هزار واحدی در تراز 2 میلیون و 65 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از بیش از هزار واحدی در ارتفاع 723 هزار و 149 واحدی قرار گرفت تا شاهد روندی منفی برای بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز 6 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان ثبت شد و در نهایت در جریان معاملات امروز 272 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

غفوری افزود: امروز حدودا 75 درصد بازار به عبارتی 561 نماد در بازه منفی معامله شدند و تنها 198 نماد در بازه مثبت معامله شدند. تعداد خریداران حقیقی 123 هزار کد در مقابل 125 هزار کد حقیقی فروشنده بود همچنین امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های کالایی و بیشترین میزان خروج را صنعت خودروسازی به خود اختصاص دادند.

او می‌گوید: امروز هم بازار روند منفی را شاهد بود و از جمله خسته کننده و ناامیدترین روز‌های بازار سرمایه را شاهد هستیم که امیدواریم بازار ساز برای این حال بازار چاره اندیشی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس