شنبه 29 اردیبهشت 1403

خرید تضمینی دام عشایر و دامداران خراسان جنوبی انجام می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خرید تضمینی دام عشایر و دامداران خراسان جنوبی انجام می شود

نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در خانه ملت گفت: از هفته آینده خرید تضمینی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت مناسب و منطقی از عشایر و دامداران آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مصطفی نخعی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بررسی مشکلات دامداران، عشایر و واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی اظهار کرد: در هفته ای که گذشت در حوزه انتخابیه پای درد و دل عشایر نشسته و مشکلات آنها احصا شد.

نماینده مردم شهرستانهای سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دیدارها؛ هزینه بالای نگهداری دام و بازار کم برای فروش دام به عنوان بخشی از مشکلات مطرح شد.

وی به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی برای انتقال بخشی از این مشکلات اشاره کرد و گفت: در این دیدار، رسیدگی فوری به مشکلات واحدهای تولیدی از جمله مرغداری ها و دامداری‌ها از نظر سرمایه در گردش و حل مشکلات بازار و تأمین به موقع و مناسب نهاده های دامی برای این مشکلات مطرح شد.

نخعی متذکر شد: به دنبال حذف ارز 4200 تومانی و خشکسالی‌های استان خراسان جنوبی، برخی مشکلات عشایر و دامداران این استان مضاعف است.

نماینده مردم شهرستانهای سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد داد تا در خصوص صدور دامدار کارت مساعدت شود و بانک ها از جمله بانک کشاورزی که متولی این بخش است در خصوص تسهیلات مواردی از قبیل بدهی، چک‌های برگشتی را در نظر نگیرند تا بخشی از دغدغه‌های دامداران و عشایر کاسته شود.

وی در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد از هفته آینده خرید تضمینی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت مناسب و منطقی از عشایر و دامداران آغاز شود.

انتهای پیام /