یک‌شنبه 8 مهر 1403

خلا نیروی انسانی کارآمد در حوزه بازی سازی / آموزش رایگان 1000 نفر بازی ساز توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خلا نیروی انسانی کارآمد در حوزه بازی سازی / آموزش رایگان 1000 نفر بازی ساز توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای + فیلم

فرزانه شریفی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به خدمات بنیاد ملی بازی سازی برای فعالین و علاقمندان این حوزه گفت: بنیاد در قالب ساختار حمایتی همگرا، انستیتو ملی بازی‌سازی، مرکز رشد بازی سازی و چندین شکل مختلف رویکرد حمایتی خود برای توسعه بازی سازی و حمایت از بازی ساز‌ها را نشان داده است. وی افزود: در کریدور ساختار...

فرزانه شریفی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به خدمات بنیاد ملی بازی سازی برای فعالین و علاقمندان این حوزه گفت: بنیاد در قالب ساختار حمایتی همگرا، انستیتو ملی بازی‌سازی، مرکز رشد بازی سازی و چندین شکل مختلف رویکرد حمایتی خود برای توسعه بازی سازی و حمایت از بازی ساز‌ها را نشان داده است.

وی افزود: در کریدور ساختار حمایتی همگرا به شرکت‌هایی که توانستند رتبه‌هایی را که با توجه به شاخص‌های تعریف شده کسب کنند؛ حمایت مالی صورتا گرفته است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به حمایت‌های زیرساختی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: چند سالی است که حمایت‌های بنیاد از نوع حمایت‌های معنوی و توانمندسازی تیم‌ها برای شرکت‌هایی است که در استان‌های مختل حضور دارند.

شریفی از خلا نیروی انسانی در حوزه بازی سازی به عنوان یک چالش نام برد و گفت: از ابتدای سال گذشته در کشور با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم به دلیل مهاجرت بازی‌سازها با خلا نیرو‌های انسانی کارآمد در بازی سازی مواجه هستیم و کشور نیاز به نیروی انسانی موثر در این زمینه دارد.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای توامندسازی در 13 استان افزود: از ابتدای سال گذشته اردو‌های اموزش بازی سازی در 13 استان کشور اجرا کردیم که شروع آن از استان سیستان و بلوچستان بوده، گلستان، کرمانشاه، بوشهر، بندرعباس و بسیای از استان‌های دیگر مورد حمایت قرار گرفتند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از آموزش 1000 نفر در حوزه بازی‌سازی خبر داد و گفت: آموزش رایگان فشرده توسط اساتیدی که از طرف بنیاد بازی سازی معرفی شدند انجام شد. افراد آموزش دیده پس از گذراندن اردوی بازی‌سازی، وارد مراکز رشد می‌شوند و خدمات ما را دریافت کرده و دوره آموزشی خود را تکمیل می‌کنند؛ پس ازآن به عنوان نیروی آموزش دیده، آماده استخدام هستند.