شنبه 31 شهریور 1403

خیلی ها چوب لای چرخ تیم پاراوزنه برداری گذاشتند / بختیار: قبل از المپیک می‌خواستم به خانه برگردم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خیلی ها چوب لای چرخ تیم پاراوزنه برداری گذاشتند / بختیار: قبل از المپیک می‌خواستم به خانه برگردم!

مرد برنزی پاراوزنه برداری پاریس 2024 از مسیر سختی که برای رسیدن به مدال طی کرده، می‌گوید.

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل مسابقات پارالمپیک 2024 پاریس به پایان رسید تا پرونده المپیک و پارالمپیک تا 4 سال دیگر بسته شود. پارالمپیکی که با 25 مدال رنگارنگ برای ورزشکاران ایران همراه بود.

یکی از مدال آوران ایران در پارالمپیک 2024 پاریس محسن بختیار بود که در دسته 59 کیلوگرم پاراوزنه برداری نخستین مدال کاروان پاراوزنه برداری را در این پارالمپیک کسب کرد. محسن بختیار پس از کسب مدال برنزش صحبت های جالبی داشت که به سرعت در فضای مجازی وایرال شد. بختیار گفت و گویی با "ورزش سه" انجام داد که در ادامه آن را می خوانید.

محسن بختیار درباره مورد شرایطش در پارالمپیک پاریس گفت: من رنک یک ورودی پارالمپیک بودم و تقریبا تا یک ماه قبل از پاریس شانس طلا بودم و آمادگی خیلی بالایی داشتم اما یک ماه قبل از پارالمپیک عضله سینه ای ام پاره شد و پزشک به من گفت اصلا به پاریس نمی رسم اما کارهای درمانی را انجام دادیم تا به مسابقات برسم. آن یک ماه خیلی سخت گذشت و اصلا نمی توانستم تمرین انجام دهم و اگر تمرینی هم داشتم با درد سنگین همراه بود و حتی یک روز این تصمیم را گرفتم که به خانه برگردم ولی آقای توکلی مربی تیم ملی مرا منصرف کرد و نگذاشت این کار را انجام دهم. روزهای خیلی سختی بود. اینکه از شانس طلا به جایی برسی که پزشک بگوید اصلا به مسابقات نمیرسی بسیار سخت بود اما هر طور که شد با درد و سختی های زیاد بالاخره خودم را به پاریس رساندم و تمرین های اصلی ام را در پاریس انجام دادم.

او در مورد انتخاب وزنه هایش هم گفت: در مورد حرکات و وزنه 197 خب با توجه به مصدومیتی که داشتم اصلا سمت این وزنه در طی مدت مصدومیت و پس از بهبود نسبی نرفته بودم چون ریسک این بود که اگر یکبار امتحانش کنم ممکن بود اصلا به مسابقه نرسم و این وزنه را برای مسابقات گذاشته بودم. در جریان مسابقه اگر حریف السالوادوری که نفر چهارم شد اگر وزنه 196 را نمی زد ما برای وزنه 200 و 201 می رفتیم تا شانس خود را برای طلا و نقره امتحان کنیم اما متاسفانه حریف السالوادوری وزنه 196 را زد و ما هم مجبور بودیم وزنه 197 را بزنیم چون با توجه به اینکه سمت این وزنه ها نرفته بودم امکان این را داشت که کلا مدال را از دست بدهم و انتخاب 197انتخابی با کمترین ریسک برای کسب مدالم بود.

بختیار در رابطه با پاداش ها هم گفت: در رابطه با پاداش ها وزارت ورزش همان پاداشی را به ما می دهد که به قهرمانان المپیک هم داده است اما پاداش پای صندوق ها متفاوت است و دلیلش هم این است که ما چون تعداد مدال هایمان زیاد است کمیته پارالمپیک بودجه اش نرسیده و علیرغم همه تلاش هایی که دکتر کارگری داشتند تا بتوانند بودجه اش را تامین کنند پاداش ما هنوز یکسان نشده و مجموع پاداش هایمان با المپیکی ها متفاوت است.

محسن بختیار درباره مصاحبه وایرال شده اش هم گفت: در رابطه با مصاحبه تقدیم مدالم هم که خیلی وایرال شد مردم خیلی به من ابراز لطف داشتند و شرمنده ام کردند. اتفاقا خیلی ها گفتند آیا این جملات را از قبل آماده کرده بودی؟ نه اینطور نبود و وقتی مجری این سوال را پرسید من نا خودآگاه چیزی که دیدگاه شخصیم بود و اعتقادم است را عنوان کردم و واقعیت ماجرا هم همین است. ما ملی پوشان وقتی مدالی را می گیریم متعلق به تک تک ایرانی هاست چون ما کل اردوها، مسابقات و اعزام هایمان از ثروت مردم است و وقتی افتخاری آفریده می شود و مدالی کسب می شود و متعلق به تک تک مردم است.

بختیار در پایان گلایه ای هم داشت: تیم موفق پاراوزنه برداری در پارالمپیک پاریس در این 3 سال مشکلاتی هم داشته است. افرادی از خانواده همین رشته بودند که چوب لای چرخ این تیم گذاشتند و مدام برای تیم حاشیه سازی می کردند تا تمرکز تیم به هم بخورد و در این سه سال همیشه در کمین بودند تا یک جایی این تیم نتیجه نگیرد و به آن بتازند. به نظرم این مقداق وطن فروشی است که شما برای منافع شخصی ات تیم ملی کشورت بد نتیجه بگیرد اما خداراشکر در این 3 سال تیم ما همیشه بهترین نتیجه را گرفته و همیشه سربلند و افتخار آفرین بوده است. خانواده پاراوزنه برداری خانواده پهلوان منشی است اما همه جای دنیا چنین افرادی که تعدادشان هم کم است وجود دارد. ما همیشه تلاشمان را انجام می دهیم تا دل مردم ایران را شاد کنیم.

خیلی ها چوب لای چرخ تیم پاراوزنه برداری گذاشتند / بختیار: قبل از المپیک می‌خواستم به خانه برگردم! 2