جمعه 28 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری دانا

اجتماعی خبرگزاری دانا

معاون درآمدهای سازمان امور مالیاتی با اشاره به تحقق 102 درصدی درآمدهای مالیاتی 6 ماهه سال 1400 گفت: در این مدت 93 درصد درآمدهای مالیات ارزش افزوده محقق شد.

فرمانده دوران مقدس با تبیین دلایل پیشرفت های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی، حضور میدانی فرماندهان دوران دفاع مقدس و پیشتازی در جبهه های نبرد را الگویی مناسب برای مدیران کنونی عنوان کرد.

«چهل دسته گل سفارشی» روایت‌هایی کوتاه از ارادت‌های شهدا به حضرت زهرا (س) توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

دومین روز مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان با هشت دیدار پیگیری شد و تیم ملی والیبال جوانان ایران با نتیجه سه بر صفر مقابل مراکش به پیروزی رسید.

عمادی پور با بیان اینکه هفته ملی کودک به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: تلاش می شود تا برنامه ها با بهترین کیفیت و کار هنری برای کودکان و نوجوانان برگزار شود.

درحالی‌که در کشورهای پیشرفته غربی فروشگاه‌ها را خالی از اجناس می‌کردند یا در سطحی کلان‌تر دولت‌ها برای تأمین ماسک و دیگر اقلام بهداشتی موردنیاز در کشورشان راهزنی به راه می‌انداختند این ملت فهیم و با اصالت ایران بود که با تأسی از پدران و مادران خود در عرصه جنگ تحمیلی و در لوای نام سردار شجاع و شهید قاسم سلیمانی به میدان مبارزه با کرونا آمدند و دستگیر نیازمندان شدند.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «بررسی وضعیت تنش آب شرب در کشور در سال 1400» منتشر و راهکارهای مقابله با این مشکل تبیین شد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی، قزوین از پیک پنجم کرونا عبور کرده و شهریور 1400 با 317 فوتی تست قطعی مثبت، ماه سیاه این استان طی 2 سال گذشته بوده، اکنون با انجام واکسیناسیون میزان فوتی در استان یک رقمی شده و به صورت کلی روند بیماری در استان کاهش پیدا کرده است.

براساس اخبار رسمی، معاون پشتیبانی یکی از ادارات کل بوشهر که فعالیت عمرانی بسیار بالایی در روستاها دارند به اتهام مداخله در امور قرارداها یکی از شرکت‌ها با رای قطعی دستگاه قضایی متهم به قانون منع مداخله شده و به 2 سال حبس تعذیری محکوم شد.

سید احمد سیدی گفت: افراد بیمه شده ای که کارفرما نسبت به انجام خدمات بیمه ای برای آنها کم کاری کرده اند، به استناد ماده 97 قانون کار، با شکایت نسبت به کارفرما می توانند تا دوبرابر خسارت وارده را از کارفرما دریافت کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی تاکید کرد: آیت‌الله حسن زاده آملی، عالمی ذوفنون و وزنه‌ای در ساحت علم، تقوا و عرفان ناب اسلامی به شمار می‌رفتند و رحلت ایشان حقیقتا ثلمه به اسلام و جامعه علمی است.

فوران آتشفشان لاپالما در جزایر قناری، تصاویر پهپادی حاکی از آن است که این آتشفشان گدازه‌های آتشفشانی را تا کیلومترها آنطرف‌تر پرتاب کرده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها هیچ توانایی ای برای پیروزی در جنگ با طالبان نداشتند، به همین خاطر از افغانستان خارج شدند.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار بر لزوم ارائه راهکار توسط مسئولان ادارات برای مشکلات تاکید و نسبت به تهیه کتاب فریدونکنار و برگزاری یادواره شهدای هنرمند تصمیماتی گرفته شد.

شهردار تهران در مراسم اعزام خدام برای برگزاری مراسم اربعین امسال گفت: هشت تریلی اقلام مورد نیاز به کشور عراق ارسال شده است تا خدمت رسانی شایسته ای به زوار اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شود.

سردار حسینی به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران 8 سال جنگ تحمیلی علی رغم اینکه برای کشور تولید قدرت ملی بود، تثبیت انقلاب، تثبیت تمامیت ارضی کشور، افزایش توان نظامی و دفاعی، صدور تفکر انقلاب به اقصی نقاط جهان و رشد باورهای دینی را رقم زد.