یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

وزیر امور خارجه ایران گفت: وزارت امور خارجه و قوه قضاییه با جدیت به پیگیری‌ها برای بدست عدالت سپردن قطعی آمران و عاملان جنایت تروریستی فرودگاه بغداد ادامه می‌دهند.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا 30 بهمن، از فردا چهارشنبه 14 دی‌ماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 13 هزار و 360 نفر در پی سوانح جوی از تایخ اول تا دوازدهم دی ماه امسال خبر داد.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: متأسفانه تهرانی‌ها حدود 46 درصد از ایام را در سال جاری هوای ناسالم تنفس کرده‌اند که این به معنای افزایش 19 درصدی روزهای آلودگی هوا نسبت به سال گذشته است.

آیین سومین سالگرد شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی با حضور جمع کثیری از مردم متدین و شهید پرور کرمانشاه در تالار وحدت این شهر برگزار شد.

سید محمد سادات حسینی با اشاره به اینکه دختر کوچکم در سفر به کربلا وصیت نامه خود را نوشته بود و عنوان کرده بود که من در سال 98 شهید می شوم، گفت: در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی دختر بزرگم غسل شهادت کرد و به من گفت که امروز دو پیکر برای تو می آورند، ناراحتی نکنید.

شهناز حق پرست گفت: شرایط ناپایدار و بارندگی از بعداز ظهر روز چهارشنبه تا عصر روز پنج شنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

محمد مهدی طهرانچی گفت: قدر فرزند کرمان را بدانید که با اقتدا به ولایت غوغایی به پا کرد و نگاه حاج قاسم به جمهوری اسلامی، حرم بود؛ چرا که حرم ستونی به نام ولایت دارد.

محمد مهدی فداکار گفت: شهید سلیمانی بنیان گذار دیپلماسی جهادی انقلابی بود که مبتنی بر نگاه جهادی و انقلابی عمل می کرد و همچنین بنیان گذار ارتش در کشورهای اسلامی بود.

قاسم امجدیان گفت: طرح راهیان پیشرفت طی یک سال اخیر در کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

آیت الله مروی گفت: حاج قاسم در مکتب پیامبر رشد کرده بود، او خوشه چنین مکتب تربیتی اهل بیت علیهم السلام بود، شهید سلیمانی مردمی بود و عشق به مردم در وجود حاج قاسم تمام شدنی نیست.

فریبرز کرمی گفت: از ابتدای امسال 756 هزار تن کالا از طریق مرز پرویزخان ترانزیت شده است.

سرمربی تیم کبدی جوانان با اشاره به میزبانی ایران در دومین دوره این مسابقات تصریح کرد: قهرمانی در این رویداد برای ما از اهمییت ویژه ای برخوردار است و ما برای اهتزاز پرچم کشورمان در این دوره بیش از پیش در تلاشیم.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین گفت: 153 زندانی در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از زندان استان قزوین آزاد شدند.

عباس سروری گفت: مراسم سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش فردا چهارشنبه چهاردهم دیماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه دقایق پیش با حضور خبرنگاران آغاز شد.