شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

نشست تخصصی مبانی طراحی و اجرای الگوی کشت منطقهای مبتنی بر آمایش سرزمین با هدف همفکری و هم اندیشی برای تحقق الگوی کشت منطقهای به عنوان یکی از الزامات تحقق سند ملی آمایش سرزمین برگزار شد.

توجه به راهکارهای علمی و ارزیابی های دقیق شرایط و بررسی همه جانبه طرح آمایش سرزمینی در خصوص استقرار صنایع می تواند ما را به سوی تولیدی ناب، مولد، اشتغال زا و دارای کمترین آسیب زیست محیطی، ارزان و رقابت پذیر در بازار رهنمون کند.

مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات و تیم‌های برتر پایان یافت.

طیبی گفت: انقلاب اسلامی هویت جدیدی از شخصیت بانوان به دنیا معرفی کرد که این هویت برگرفته از نگاه و مکتب حضرت امام خمینی (ره) است.

مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان در پژوهشکده این شورا برگزار شد.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش، جدول پخش مدرسه تلویزیونی دوشنبه 8 آذر مشخص شد.

عابدین‌زاده گفت: دلیل تعطیلی یکی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی این بود که هیچ برنامه‌ای برای توانمندسازی و ارتقاء کودکان نداشتند و حضور کودکان در این مرکز برای آن‌ها مثمر ثمر نبود.

هوایی گفت: با توجه به اینکه بدنه پل خاتم الانبیاء در مسیر کنار گذر شیروان دچار آسیب شده است، با انتخاب مشاور وضعیت بهره‌برداری از این پل مشخص و تعیین تکلیف می‌شود.

خراسان‌جنوبی با کشت 6هزار و 835هکتار از قطب های اصلی تولید پنبه در کشور است.

طی روزهای اخیر قیمت تراکتور در حالی رسما 35 درصد گران شد که نرخ این محصول طی یکسال و نیم اخیر در اثر چهار مرتبه افزایش قیمت با رشد 100 درصدی همراه بوده است، مسئله ای که با درآمد کشاورزان هیچ‌گونه سنخیتی ندارد و به نظر می‌رسد با این افزایش قیمت سطح دسترسی کشاورزان واقعی به تراکتور باز هم کاهش یابد.

مراسم هجدهمین یادواره یک‌صد شهید مسجد جامع قم برگزار شد.

دارا کریمی‌نژاد با اشاره به اینکه خطر شیوع جدید کرونا و تغییر رنگ‌بندی‌ها این شهرستان را تهدید می‌کند گفت: ارباب رجوع های متخلف کرونایی و افرادی که واکسن نزده باشند خدمات دریافت نمی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تخصیص ارز ترجیحی زمینه ساز ایجاد تورم در کشور شده است، گفت: ارز 4200 تومانی مانع اصلی پیشرفت اقتصادی شد به گونه ای که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای اساسی متضرر شده و دیگر نمی‌توانند با هیچ کشوری رقابت کنند.

در حالی برخی رسانه ها و جریانات سیاسی سوار بر موج اعتراضات کشاورزان در خصوص کم آبی در برخی استانها به ایجاد آشوب مشغول هستند که در آستانه دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای غربی قرار داریم.

دوربین‌ها ابزار بسیار پرکاربرد و جذابی برای بشر هستند چرا که با آن‌ها می‌توان لحظات ارزشمندی را ثبت کرد که احتمالا هرگز دوباره تکرار نخواهند شد. ثبت کردن این موارد نادر در لحظه‌های به جا و به موقع نیز خود نوعی هنر است و این تصاویر که از آن‌ها به عنوان «شکار لحظه‌ها» یاد می‌شود برای همیشه باقی می‌مانند تا بیننده‌ها از دیدن آن‌ها لذت ببرند.

خلیل ملازینل گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین در سه دهستان و 72 نقطه کم‌برخوردار در راستای تحقق الگوی ایرانی - اسلامی خدمت می‌کند.