جمعه 31 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

در پی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی پارلمان اروپا، تصاویر 30 شهید اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

کارگردان زیر نورماه دریادداشتی نوشت: بی‌خودی اغراق نمی‌کنم، راه دشوار و به ظاهر بی‌اجر و مزدی که عبدالحمید قدیریان به تنهایی و بدون هیچ حمایتی از سال‌ها قبل شروع کرده، شنا کردن برخلاف جریان مسلط واقع‌گرایی ِ کور و سیاه اجتماعی است.

منابع خبری ترکیه، شامگاه شنبه، گزارش دادند که شماری از تظاهرات‌کنندگان خشمگین این کشور پرچم سوئد را مقابل کنسولگری استکهلم در استانبول به آتش کشیده‌اند.

محمد دهقان گفت: اقدام نسنجیده پارلمان اروپا صرفاً اقدام علیه بخشی از نیروهای مسلح ایران نیست، بلکه با هدف تقابل با حاکمیت ملی و استقلال سیاسی ایران صورت پذیرفته است.

براساس ماده24 در صورت خاتمه قرارداد کار، کار معین یا مدت موقت، کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد، یک سال یا بیشتر، به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه، اعم از متوالی یا متناوب بر اساس آخرین حقوق مبلغی معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به وی پرداخت کنید.

دختر ملی پوش اسکی ایران شبانه و بدون اطلاع مسئولین راهی فرانسه شد.

هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد 130 یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه بودجه 1402 در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

معاون عملیات سازمان امدادونجات با اشاره به آخرین اقدامات امداد و نجات در زمین لرزه 5.4 ریشتری خوی تا امروز دوم بهمن ماه گفت: بیش از 21 هزار نفر در زلزله خوی امدادرسانی و اسکان اضطراری پیدا کردند.

رئیس جمهور در دفاع از کلیات بودجه گفت: هیچ نیروی مسلحی به میزانی که سپاه با تروریسم مقابله کرد، تلاش نکرده است. اگر سپاه قدس و شهید سلیمانی نبود، شرایط منطقه ما به گونه دیگری بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به هر اقدامی که به معنای لیست گذاری سپاه در فهرست گروه های تروریستی باشد، اقدام متقابل، فوری و قاطع نشان خواهد داد در صورت اقدام علیه سپاه، ارتش کشورهای اروپایی را به عنوان گروه تروریستی شناساسی خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش همگانی و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از ثبت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به نام آذربایجان، گفت: تاکنون دو جلسه در این وزارتخانه برگزار شد و دستگاه‌های مربوطه را دعوت کرده ایم، اما توضیحاتی در راستای چنین اتفاقی ارائه نکرده‌اند به دلیل اینکه عمده این مباحث مربوط به دولت قبل بوده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیک صبحگاهی در معابر تهران را تشریح کرد وگفت: شاهد حجم بالای ترددها و شروع ترافیک در معابر شهر تهران در صبح امروز بودیم.

جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی از لحظاتی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف، آغاز شد.

رئیس انجمن هاکی روی یخ گفت: تیم‌های ملی هاکی روی یخ مردان به مسابقات دویژن 3 جهانی به میزبانی بوسنی و همچنین به پیکارهای جهانی زیر 18 سال مغولستان اعزام خواهند شد و تیم ملی بانوان نیز اردیبهشت سال آینده به قهرمانی آسیا در تایلند خواهد رفت.

رئیس موتورسواری و اتومبیلرانی نیروهای مسلح در دیدار با رئیس فدراسیون از امکان حضور و استفاده ورزشکاران و قهرمانان مشمول خدمت وظیفه، در غالب سرباز قهرمان خبر داد.