یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام و سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد که تهیه‌کنندگان 25 کتاب برای اقتباس سینمایی معرفی کردند.

در حالی که تعدادی از سالن‌های تئاتر و سینما از ابتدای تیرماه در سراسر کشور روزانه میزبان مخاطبان خود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند، اما هنوز هیچ کنسرتی پذیرای علاقمندان نشده است!

در حال حاضر طرح این انیمیشن در واحد طرح و برنامه مورد بررسی و نگارش و تحقیق است. بخش ویژه سردار سلیمانی یک قسمت از مجموعه «چهل شاهد» را تشکیل می دهد.

پیکربندی و ساختار جدید جشنواره فیلم «ونیز» هماهنگ با اقدامات ایمنی ویروس کرونا به طور رسمی رونمایی شد.

این روزها متن‌های سریال «ویلا» به نویسندگی سعید جلالی در مراحل نهایی قرار دارد و تا پایان تابستان تولید نیز آغاز خواهد شد.

نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما که بازه زمانی خرداد ماه را تحت پوشش خود دارد، مشخص کرده که عصر جدید 2 با جذب 52.3 درصد بیننده پرمخاطب‌ترین برنامه رسانه ملی بوده است.

انتشارات شهید کاظمی با همکاری انتشارات جمال به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان اقدام به برگزاری مسابقه و بسته پیشنهادی کتاب کودک با عنوان «کبوترانه» ویژه رده سنی 6 تا 12 سال کرده است.

نخستین جلسه هیات امنای موسسه جدید معاونت امور فرهنگی برگزار و «ایوب دهقانکار» به عنوان مدیرعامل این موسسه انتخاب شد.

قطعه «قاب عشق» با آهنگسازی بهزاد عبدی و اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیما به زودی منتشر می شود.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «گشت ارشاد 3» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی همچنان در تهران ادامه دارد.

سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد، در پاسخ به چرایی نشست دوستانه با فعالین حوزه مد و لباس در فضای مجازی که پیج های معمولا خلاف عرفی دارند را تذکر و امربه معروف به آن ها توضیح داد و چرایی این نشست در یک رستوران بالاشهر تهران را صرفا برای حضور این بلاگرها دانست.

یک منتقد فرهنگی تأکید کرد که با ورود صداوسیما به موضوع صدور مجوز برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی، این رسانه می‌تواند شبکه نمایش خانگی را از ابتذال فعلی نجات دهد!

محمد مسلمی: برنامه کودک مهجور شده، مدیران تلویزیون چه‌کار می‌کنند

با شکل گیری شورای نمایش معاونت صدا، دبیر، و 7 عضو این شورا از سوی معاون صدا معرفی شدند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز تولید نخستین سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی به نام «چای نت» خبر داد.

چاپ سوم «کتیبه ژنرال» (نامزد هجدهمین جایزه قلم زرین) رمانی بر اساس زندگی سردار بی‌سر، شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری روانه کتابفروشی‌ها شد.