جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

با توجه به شیوع ویروس کرونا و موانع برگزاری مراسم‌های جمعی، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار می‌شود. ا

نگاهی به آثار شاخص سینمایی در جهان نشان می‌دهد، نقش ادبیات داستانی در خلق این آثار بسیار پررنگ بوده است؛ نکته‌ای که به نظر می‌رسد در سینمای ایران پای آن به شدت می‌لنگد.

اکبر صحرایی به زودی، مجموعه 100 صفحه‌ای «سنگر علاف‌ها 2» را با 20 داستان از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می‌کند.

بیش از 800 جلد از تولیدات انتشارات علمی و فرهنگی به کودکان مهاجر افغانستانی اهدا شد. این اقدام به منظور ایجاد پل ارتباطی فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان انجام شده است.

مجموعه تلویزیونی "بینوایان" اثر تام شانکلند با صداهای خاطرانگیزی همچون سعید مظفری، ناهید امیریان و علی همت مومیوند، از فردا به آنتن تلویزیون می‌رسد.

گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما به منظور استعدادیابی قرآنی در زمینه تلاوت قرآن کریم ویژه نوجوانان پسر زیر 16 سال، مسابقه تلویزیونی ترنم را برگزار می کند.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «میانبر» گفت: قرار است تا 72 قسمت کامل این سریال بعد از پایان ماه صفر از شبکه آی فیلم پخش شود.

تهیه کننده سریال «بیگانه‌ای با من است» گفت: احمد امینی کارگردانی 35 قسمت ابتدایی را بر عهده داشت و بناست 15 قسمت پایانی سریال توسط کارگردان دیگری رقم بخورد.

با حکم دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، اعضای هیأت ارزیابی متون بخش صحنه‌ای این جشنواره معرفی و منصوب شدند.

بازگشایی مجدد سینماها و عدم استقبال تماشاگران در روزهای اوج کرونا، خبر از توقف اکران بخت اول فروش امسال سینما یعنی «شنای پروانه» می دهد و دوباره همه نگاه ها را به سمت «اکران آنلاین» خیره کرده است.

طبق درخواست تهیه کننده «شنای پروانه» و موافقت شورای صنفی نمایش، اکران این فیلم از چهارشنبه 25 تیر ماه متوقف می شود و عوامل فیلم، این توقف را به همه پزشکان و پرستارانی که در جدال با ویروس کرونا هستند، تقدیم می کنند.

رضا میرکریمی دو سال بعد از ساخت «قصر شیرین» و موفقیت های بین المللی این فیلم، فیلم تازه اش را جلوی دوربین می‌برد.

داود نامور از واگذاری عمارت نمایشی نوفل لوشاتو خبر داد.

تندیس علی نصیریان در تالار معاصران موزه سینمای ایران رونمایی شد.

نویسنده کتاب «در مسیر آسمان» گفت: وقتی پرونده شهدای ناجا را می‌خواندم متوجه نقاط اشتراکی شدم که شباهت بسیاری به توصیف شهدا در آیات و روایات داشت.

محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری خبر داد.