جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

چند روز پیش بود که برنامه «برخط شو» شبکه 5 سیما، که اتفاقا به تازگی به شبکه‌ای کاملا خنثی و بدون دست آورد تبدیل شده است، به یک تولد برخط تبدیل شد و صدای رسانه ها را درآورده است. چرا باید وقت بیننده ها و پول بیت المال صرف تولد گرفتن روی آنتن زنده شود؟

مجموعه تلویزیونی «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور برای پخش در ایام اربعین حسینی از شبکه سه سیما در دست تولید قرار دارد.

حبیب الله بهمنی در حال نگارش فیلمنامه‌ای است که در آن قصه‌ای طنز و سیاسی روایت خواهد شد.

هفدهمین جشن تصویر سال با معرفی برترین فیلم‌های بخش «چهل سال تهران» و تقدیر از سازندگان آن به کار خود خاتمه داد.

«زعفران» یک برنامه شاد و مفرح صبح جمعه‌ای با اجرای جواد مولانیا است که از روزهای جمعه ساعت 10 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

مجله تصویری «کشیک سلامت» به تهیه‌کنندگی سهیل سلیمانی از جمعه این هفته 27 تیر ماه از ساعت 19 الی 20:30 به صورت زنده روی آنتن شبکه سلامت است تا باید و نبایدهای نظام سلامت را زیر ذره‌بین ببرد.

مستند «سردار صلح» با موضوع زندگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در 40 قسمت تولید شد.

بخش رادیویی چهارمین جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر از چهارم تا هفتم مرداد در رادیو نمایش برگزار می شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر، در پی موج سواری عناصر ضد انقلاب با هشتگ # اعدام_نکنید، توییتی در این خصوص زده و در آن رضوی، تهیه کننده سینما و تلویزیون را خطاب قرار داده و از او خواسته تا در برابر این ظلم سکوت نکند.

«ابراهیم داروغه زاده» دبیر جشنواره فیلم فجر در راستای سلبریتی ها، ضد انقلاب، سلطنت طلبان و شبکه های اجتماعی معاند، هشتگ «اعدام نکنید» را توییت کرده و با ژست حقوق بشری به دامنه این جریان پیوسته است.

در پی اعلام حکم مقام قضایی مبنی بر اعدام سه نفر از عناصر تجاوز به حقوق مردم و سرقت مسلحانه، بلافاصله موج سواری رسانه های معاند و همراهی دبیر حاشیه ساز جشنواره فجر تا سایر سلبریتی ها با هشتگ # اعدام_نکنید شروع به هم نوایی در فضای مجازی کردند؛ افرادی که با قضاوت های عجولانه بارها این اشتباهات را تکرار کرده اند.

کتاب «چه کسی شمع بیت المال را خاموش کرد» نام اثر جدید حسین قرایی است که با موضوع گزیده اشعار زنده یاد محمدرضا آقاسی جمع آوری و به زوی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار می‌شود.

فیلم نامه فصل نخست سریال جنایی «راه های فرعی» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل به پایان رسید.

احسان خواجه امیری خواننده موسیقی پاپ از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد.

همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در خصوص اظهارات اخیر استاندار تهران مبنی‌بر محدودیت فعالیت مراکز فرهنگی و هنری در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص وضعیت اکران سینما و توقف آن به دلیل شیوع موج دوم کرونا گفت: به نظر من با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا و همینطور دستور وزارت بهداشت سینما ها را باید تعطیل کنند و اکران ها متوقف شود چون الان وضعیت خیلی خطرناک شده است.