شنبه 29 اردیبهشت 1403

دانشجویان آسیایی چالش‌های تازه‌ای را برای تحصیل تجربه می‌کنند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دانشجویان آسیایی چالش‌های تازه‌ای را برای تحصیل تجربه می‌کنند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ بررسی دیدگاه بیش از 4 هزار متقاضی آسیایی تحصیل در اروپا، نگرانی و سردرگمی آنان را برای ادامه روند تحصیل در اروپا به ویژه انگلستان نشان می‌دهد. این نظرسنجی که ماه جاری با نرخ پاسخ‌گویی 35 درصد انجام شده است، یادآوری کرد 82 درصد از متقاضیان آفریقایی قصد دارند در دانشگاه‌های بین‌المللی انگلستان ثبت نام کنند...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ بررسی دیدگاه بیش از 4 هزار متقاضی آسیایی تحصیل در اروپا، نگرانی و سردرگمی آنان را برای ادامه روند تحصیل در اروپا به ویژه انگلستان نشان می‌دهد. این نظرسنجی که ماه جاری با نرخ پاسخ‌گویی 35 درصد انجام شده است، یادآوری کرد 82 درصد از متقاضیان آفریقایی قصد دارند در دانشگاه‌های بین‌المللی انگلستان ثبت نام کنند در حالی که این میزان برای دانشجویان آسیایی 71 درصد است.

از هر 5 متقاضی آسیایی یک نفر در مقایسه با 11 درصد در آفریقای غربی بلاتکلیف مانده است. در این گزارش همچنین به این موضوع اشاره شده است که متقاضیان آسیایی به طور کلی میزان بیش‌تری از نگرانی را ابراز کردند.

احتمال ابتلا به کووید 19 توسط 71 درصد از پاسخ دهندگان آسیایی به عنوان یک نگرانی بزرگ ابراز شد، در حالی که فقط 33 درصد از متقاضیان آفریقای غربی از این بیماری نگران بودند. تأمین ویزا یا پرواز دومین نگرانی رایج در آفریقای غربی بود که در مقابل، آسیایی‌ها کم‌ترین نگرانی را درباره این موضوع داشتند.

در حالی که دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند کلاس‌ها را در انگلستان به صورت حضوری آغاز کنند، تقاضا برای تحصیل آنلاین کاهش یافته است.

در میان پاسخ دهندگان در آسیا، 80 درصد اعلام کردند که تمایل دارند در سپتامبر 2021 به صورت حضوری کلاس‌ها را در انگلیس آغاز کنند، در حالی که 77 درصد از دانشجویان بین‌المللی غرب آفریقا دیدگاه مشابه داشتند.

حدود 12 درصد از پاسخ‌دهندگان در آسیا اظهار داشتند که مایلند تحصیلات خود را به صورت آنلاین در کشور خود آغاز کنند، در حالی که 3 درصد از پاسخ دهندگان در آفریقای غربی این خواسته را تحقق ببخشند.

در حالی که در آسیا درباره تمایل به ثبت نام و تعداد بیش‌تری از افرادی که در انتظار هستند چه اتفاقی می‌افتد، تردید بیش‌تری ایجاد خواهد شد. این گزارش همچنین نشان داد که دانشگاه‌ها در ارتباط با متقاضیان در طی شیوع ویروس کرونا بسیار تلاش کرده اند.

حدود 62 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که نیاز به اطلاعات بیش‌تری در مورد روند ورود دارند، همچنین روند استقرار، قرنطینه و سایر موارد از جمله نکاتی است که نیاز دارند درباره آن بیش‌تر بدانند.