دوشنبه 9 مهر 1403

آموزشی خبرگزاری دانشجو

آموزشی خبرگزاری دانشجو

متأسفانه در زمان تصویب بودجه سالانه کشور، شاهد برخی اقدامات نا درست نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودیم. از شورای نگهبان می‌خواهیم اجازه ندهد برخی به اسم حمایت از مردم، هزینه‌هایی را به دولت تحمیل کنند که در نهایت به ضرر عموم مردم تمام می‌شود.

طرح «تریگ کمپ» با هدف آموزش راهبری کسب و کار با حمایت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری توسط شتابدهنده تریگ آپ در سطوح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی منحصر به فرد و تولیدکاملا بومی «ویپ‌استاک»، ابزاری پرکاربرد در صنعت حفاری نفتی، زمینه را برای افزایش بهره‌وری چاه‌های کم‌بازده فراهم کردند.

نشست نقدی بر رویکرد‌های اقتصادی و مدیریتی اندازه گیری بهره وری آموزش عالی 10 بهمن با حضور اساتید و پژوهشگران این حوزه در پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

ثبت‌نام آزمون رشته‌های علوم پزشکی سال 1403 که از روز گذشته شروع شده بود به دلیل اشتباه در درج ظرفیت‌ها در دفترچه راهنمای ثبت‌نام متوقف شد.

شرط ارزشیابی مدرک تحصیلی مشمولین وظیفه غایب و کسانی که بدون دریافت معافیت تحصیلی از کشور خارج شده‌اند، از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم بهره‌مندی از فضای بین‌المللی برای توسعه دیپلماسی علمی و فناوری تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معرفی و تجلیل از این چهره‌های شاخص، شامگاه روز یکشنبه اول بهمن ماه با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مهدی شهبازی مشاور رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در سالن اجلاس سران برگزار شد. غلامعلی حداد...

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیررضا فرج اللهی*: بررسی دلایل اصلی و ریشه تورم مطلب مهمی است که در این یادداشت به آن پرداخته می‌شود. تورم از جانب تقاضا معمولا منشا تورم از 3 زاویه بررسی می‌شود: تورم از جانب تقاضا که یک بخش آن به بحث‌های نقدینگی و رشد نقدینگی می‌تواند مرتبط باشد. یعنی در واقع اگر نقدینگی در یک کشوری بیش از آن میزان مورد نیاز باشد، تقاضایی را در کشور ایجاد می‌کند که اگر...

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به مستشاران ایران در سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این اقدامات رژیم تبهکار صهیونیستی، نشان‌دهنده استیصال مقامات درمانده آن در حفظ جایگاه خود و رژیم جعلی خود است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، گروهی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی دکتر حمید موحدیان، برای اولین بار در کشور موفق به ساخت دستگاهی نیمه صنعتی جهت نمودارگیری در چاه‌های انحرافی شده‌اند. این دستگاه که در چاه‌های افقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرعت و نوع سیال را در نقاط مختلف چاه‌های نفت مورد سنجش قرار می‌دهد. حمید موحدیان استادیار پژوهشکده...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرسول پورعباس با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری که امروز با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از داوطلبان در خصوص وضعیت تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش گفت: برای اینکه مساعدت بیشتری با داوطلبان و مردم صورت بگیرد، متقاضیان می‌توانند در تکمیل ظرفیت این آزمون شرکت...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، به دلیل قطعی فیبر نوری در کشور گرجستان برخی از لینک‌های بین‌الملل ورودی کشور دچار قطعی شده است. باتوجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، بالانس پهنای باند روی سایر مسیر‌ها انجام شده و پیگیری‌های فنی لازم جهت رفع مشکل در کشور گرجستان در حال انجام است و متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

برگزیدگان سومین جشنواره انضباط مالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت ثبت نام دانشجویان ورودبه دوره کارشناسی ارشد (بدون آزمون استعداد‌های درخشان) سال تحصیلی 1404-1403 دانشگاه علم وصنعت تا 6 بهمن تمدید شد. مطابق "آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، " دانشگاه علم و صنعت ایران درخواست دانشجویان ممتاز کارشناسی پیوسته حائز شرایط سایر دانشگاههای...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «عبدالرسول پورعباس» رئیس سازمان سنجش پس از استعفا و دو ماه عدم حضور در این سازمان، امروز با حضور در مرکز ارتباطات نهاد مردمی ریاست جمهوری به سازمان سنجش برگشت. لازم به ذکر است، رئیس سازمان سنجش دوماه قبل به دلیل رای دیوان عدالت مبنی بر بازگشت تعدادی از متقلبان به دانشگاه در اعتراض به این رای صادر شده از سمت ریاست سازمان سنجش استعفا داده بود...