شنبه 5 آبان 1403

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سرکنسول ایران در کازان در دیدار با دستیار رئیس جمهوری تاتارستان در خصوص هماهنگی‌های اجلاس سران بریکس که با حضور رئیس جمهور ایران برگزار می‌شود، تبادل نظر کرد.

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر، در ادامه تبیین نظریه مشارکت سیاسی در نظام مردم‌سالاری دینی، بر نقش اساسی احزاب سیاسی تأکید کرد و اظهار داشت که احزاب موتور محرکه و چرخ‌دنده مشارکت توده‌ها و اتاق فکر مردم‌سالاری دینی هستند. در واقع، احزاب محلی برای تجمع متفکران، فرهیختگان و پیشگامانی است که دغدغه تحول و اصلاح جامعه را دارند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی از پیشرفت‌های قرارگاه پدافند هوایی قدردانی کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با صدور پیامی فرا رسیدن روز پدافند هوایی را به امیر سرتیپ صباحی فرد تبریک گفت.

حجت‌الاسلام محمدحسنی، فرارسیدن روز پدافند هوایی را به امیر قادر رحیم زاده و امیر علیرضا صباحی‌فرد تبریک گفت.

مراسم تکریم و معارفه وزرای پیشین و جدید نیرو با حضور معاون اول رئیس جمهور در وزارت نیرو برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی بهمنی از شعرا و غزل‌سرایان بنام کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بررسی‌های دیوان محاسبات کشور نشان می‌دهد 9 دستگاه اجرایی در سال 1402 شامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت سهامی مدیریت طرح‌های صنعتی، شرکت گسترش صنایع بلوچ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران، شرکت بازرگانی و خدمات صنعتی فولاد اهواز، شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای...

معاون اول رئیس جمهور در پیامی ضمن تسلیت درگذشت محمد علی بهمنی شاعر و ادیب معاصر نوشت: مرحوم بهمنی شاعری ایران دوست و طالب عدالت بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، این ارزیابی را نشریه انگلیسی میدل ایست آی منتشر کرد. میدل ایست آی نوشت: یک حمله تلافی‌جویانه هماهنگ از سوی ایران و متحدانش، به‌ویژه حزب‌الله به طور فزاینده‌ای محتمل به نظر می‌رسد. در مواجهه با نیاز به تمرکز بر آسیا و اقیانوسیه و جنگ در اوکراین، ایالات متحده به دنبال ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای وفادار به منافع خود است. این اتحاد که از نظر تسلیحات و فناوری...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس‌جمهور اخیرا در حالی از یارانه 40- 50 هزار تومانی بنزین وارداتی سخن گفت که چند سال قبل هم از نرخ 20 یا 25 هزار تومانی دفاع کرده بود. جا ماندگی نرخ بنزین از نرخ تورم، ریشه در سوء مدیریت فاحشی است که در دوران مدیریت روحانی و زنگنه اتفاق افتاد، یک بار تثبیت قیمت از 1394 تا 1398 و نوبت دوم، تغییر نکردن قیمت ظرف پنج سال گذشته با وجود تورم سالانه 35...

در حالی که طرف آمریکایی، طرف بدهکار برجام است و حاضر به ارائه تضمین معتبر برای لغو تحریم‌ها و عدم تکرار عهدشکنی برجامی نشده، رسانه‌های آمریکایی آرزوی خود درباره مذاکره مجدد را جای خبر منتشر می‌کنند.

اعتقاد رییس دولت چهاردهم به اسناد بالادستی به ویژه سند چشم‌انداز، اتفاق مبارکیست هرچند که نمی‌توان این سند را برنامه دانست بلکه باید از آن به عنوان نقشه راه یاد کرد. با این حال اعتقاد و ایمان به این سند می‌تواند تا حدی مردم را با نگاه دولت وفاق ملی همراه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه امشب ادعای حضور یک نظامی ایرانی در خاک اوکراین به منظور آموزش نیروهای روسی را بی‌اساس خواند و تکذیب کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکل نقدینگی حوزه دارو از تزریق پنج همت (پنج هزار میلیارد تومان) اعتبار به صنعت داروسازی کشور خبر داد.

وزیران امور خارجه ایران و اردن درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند.