جمعه 7 اردیبهشت 1403

دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) دارای بیش از 100 عضو هیات علمی است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) دارای بیش از 100 عضو هیات علمی است

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: این دانشگاه دارای بیش از 100 عضو هیات علمی است.

احسان یاوری در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره)، اظهار کرد: این دانشگاه دارای بیش از 100 عضو هیات علمی، بیش از 6 هزار دانشجو است.

وی با بیان اینکه بیش از 5 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، تصریح کرد: تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت و قرآن، بنابر حدیثی از حضرت علی (علیه‌السلام) که اغتنموا برد الربیع فانه یعمل بابد انکم کما یعمل باشجار کم و اجتنبوا برد الخریف فانه یعمل بابدانکم کما یعمل باشجارکم غنیمت شمرید باد بهاری را که با کالبدهای شما آن کند که با درختان شما و بپرهیزید از سرمای خزانی که با کالبدهای شما آن کند که با درختان شما، زنده شدن طبیعت را همسنگ زنده شدن و احیای انسان دانستند.

وی خاطرنشان کرد: حال که حسن توفیق خدمتگزاری در دانشگاهی مزین به نام حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) و شهر فرزانگان نصیب بنده شده قصد دارم بنا بر آموزه‌های اسلامی یعنی تعاون و شورا، به شور و مشورت با خانواده بزرگ دانشگاهی حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی بپردازم و از نظرات و پیشنهادهای آنان استفاده کنم.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) اضافه کرد: بنا بر روایات تلاش عالم حتی می‌تواند بالاتر از ارزش خون شهدا باشد و چه خدمتی بالاتر از اینکه حرکت در مسیر علم باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فتاحی دهکردی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان و همچنین آرزوی موفقیت برای شرکت‌کنندگان به دعایی از امام صادق علیه‌السلام از کتاب مفاتیح‌الجنان اشاره کرد و افزود: اللَهُمَ اِنِی بِکَ وَ مِنکَ أَطلُبُ حَاجَتِی وَ مَن طَلَبَ حَاجَهً اِلَی النَاسِ فَاِنِی لا أَطلُبُ حَاجَتِی اِلا مِنکَ وَحدَکَ لا شَرِیکَ لَکَ وَ أَسأَلُکَ بِفَضلِکَ وَ رِضوَانِکَ أَن تُصَلِیَ عَلَی مُحَمَد وَ أَهلِ بَیتِهِ "، خدایا من به وسیله تو و از تو حاجتم را درخواست میکنم و هرکه حاجت خویش از مردم بخواهد همانا من حاجتم را نمی‌خواهم مگر از تو، یگانه‌ای، شریکی برای تو نیست، به‌حق فضل و رضوانت از تو می‌خواهم که بر محمد و اهل بیتش درود فرستی که در این دعا مراتب توحید به‌درستی بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت صاحب‌الزمان مهدی موعود علیه‌السلام مجرای فیض الهی هستند نهایت توحید را تنها خواستن خدا دانستند و عاقبت‌به‌خیری و پایان درخور را مهم‌تر از شروع بیان کرد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه ما مطلق‌گرایی رواج یافته است و بسیاری از افراد در زمینه‌های غیر مرتبط نظریه‌پردازی می‌کنند، این تفکر را منسوخ و غیر امروزی دانستند.

فتاحی با اشاره به انواع جهادها از جمله جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی نیز است، خاطرنشان کرد: هر چیز به‌اندازه یاری‌رسان است و با اتحاد می‌توان به سمت بهتر شدن پیش رفت.

انتهای پیام