شنبه 5 خرداد 1403

درخشش زنان یزدی در کسوت مدیریت / دارالعباده یزد بستر پرورش زنان موفق

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
درخشش زنان یزدی در کسوت مدیریت / دارالعباده یزد بستر پرورش زنان موفق

بانوان استان یزد که جز مذهبی و سنتی ترین استان های کشور محسوب می شوند توانسته اند در دوران انقلاب اسلامی به عرصه های کلان مدیریتی استان برسند که خط بطلانی بر تمام ادعاهای پوچ و توخالی غرب است که مدعی عدم رشد و شکوفایی بانوان در جامعه مذهبی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، در طول قرن های گذشته نگاه به زن همراه با محدودیت، تسلیم بودن و بدون هیچ گونه حق و نظری بود و پیشقراولان این دیدگاه نیز جامعه غربی و گروه های جاهلی بودند که زن را در راستای منافع و اهداف خود می دیدند اما صنعتی شدن جوامع و نیاز به نیروی کار بیشتر و همچنین نیاز به فروش محصولات این دنیای صنعتی، سردمداران غربی را مجبور کرد تا در راستای استفاده از توان زنان، نوع نگاه خود را در راستای امتیاز دهی تغییر دهد.

نگاه جدید جامعه غرب به زن نیز نگاه کالا محور بود به نحوی که چون قصد داشت کالای خود را به فروش برساند بهترین روش را استفاده از زیبایی زنان پیدا کرد اما نگاه اسلام و انقلاب اسلامی از همان ابتدا متمایز از این نگاه بود.

نگاه انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از نگاه اسلام بود، زن را یک انسان قابل احترام و برابر با مردان دانسته که حق و حقوق برابری با مردان دارد که برعکس نگاه غرب این موضوع نه از روی امتیاز دهی برای محقق کردن اهداف خود، بلکه از روی احترام و ارزشمند بودن تمام انسان ها بدون توجه به جنسیت آنها بود.

پس از انقلاب اسلامی ایران، در سراسر کشور هویت بخشی جدیدی به زنان صورت گرفت و زنان در نقش ها و فعالیت های مختلف مشغول به فعالیت شدند که این اتفاق در استان یزد نیز به وقوع پیوست.

رشد، شکوفایی و رسیدن زنان به جایگاه های کلان مدیریتی استان یزد از این منظر مهم و دارای اهمیت است که در سطح کشور استان یزد به دارالعباده بودن و مذهبی بودن شهرت دارند و در این بافت سنتی و مذهبی برعکس القائات عده ای دین هیچ گونه محدودیتی برای زنان نبوده و بلکه عامل شکوفایی ورشد انها بوده است. در این گزارش تنها برای نمونه به برخی از مدیران زن که در چندسال اخیر در پست های مدیریتی استان مشغول بوده اند اشاره می کنیم تا مثال نقضی باشد در رد ادعاهای پوچ و توخالی که رسانه های غربی اعلام میکنند.

معاون استاندار یزد از میان جامعه بانوان

اکرم فداکار از بانوان تحصیل کرده و نخبه استان یزد بوده که در مدارس استعداد درخشان استان تحصیلات خود را پیگیری و در سطح استان نیز مسئولیت های متعددی از جمله مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری و معاون پشتیبانی و نیروی انسانی استانداری یزد را در کارنامه خود دارد وی از جمله بانوان توانمندی است که توانسته با تلاش و پشتکار در یک بستر مناسب که در سطح جامعه اسلامی برای وی مهیا شده رشد کرده و به جایگاه های کلان مدیریتی استان برسد.

وی هم اکنون نیز مسئول پیگیری های ویژه استاندار در حوزه دانش بنیان است.

سیاست، امنیت و امور اجتماعی یکی از سیاسی ترین شهرهای کشور در دستان یک بانوی یزدی / معاون سیاسی امنیتی فرماندار اردکان

رقیه کرمانیان که در حال حاضر معاون سیاسی امنیتی فرماندار اردکان است پیش از این مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بوده و در سوابق وی مسئولیت‌هایی همچون سرپرست معاونت فرمانداری اردکان، کارشناس بانوان و خانواده، کارشناس انجمن‌های مردم‌نهاد، کارشناس انتخابات و امور اجتماعی فرمانداری اردکان به چشم می خورد.

معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری در حقیقت مهمترین معاونت فرمانداری ها است که خانم کرمانیان عهده دار شده اند و نکته جالب این ماجرا اینکه شهرستان اردکان در سطح کشور به عنوان یکی از سیاسی ترین و پر چالش ترین شهرستان های کشور مطرح بود و مسائل سیاسی و امنیتی در این شهرستان تقریبا هر روزه است و اینکه به زن این اعتماد بشود که توانایی عهده داری این مسئولیت را دارد، خود نشان از آن دارد که در جامعه اسلامی به بانوان نگاه برابری با مردان وجود دارد و تنها تفاوت انها توانایی هایشان است.

برنامه ریزی برای کودکان یزدی در دستان یک زن / مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد

عالیه قوامی از بانوان توانمند یزدی است که کار در حیطه فرهنگی را از سن 17 سالگی آغاز کرده و سالها عمر کاری خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عرصه های مدیریتی استان سپری کرده است.

قوامی در تیرماه سال 1371 در سن 17 سالگی کار در کانون را با سمت مربی فرهنگی کلید زد و اکنون در سن 47 سالگی برصندلی مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد تکیه زده است.

نکته قابل توجه در سوابق خانم قوامی شروع فعالیت ایشان از دوران نوجوانی است که این موضوع خود نکته های نهفته فراوانی برای طرح دارد.

رئیس بیمارستان هم یک زن یزدی شد

دکتر مرضیه فیصل دارای مدرک دکترای حرفه ای است که در حال حاضر بر صندلی ریاست یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بیمارستان های استان یزد که به قطب پزشکی کشور مشهور است تکیه زده و توانسته با مدیریت و توانمندی خود به خوبی از پس مدیریت آن برآمده و منشا خیر و برکات فراوان برای مردم استان یزد و دیگر استان های همجوار باشد.

مدیریت خانم فیصل در استانی که تعداد پزشکان توانمند آن قابل توجه است و تعداد مراجعان بیمار فراوان، بسیار قابل توجه است.

بخشدار بفروئیه هم یک زن شد

فخرالسادات آقایی میبدی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی است و از سال 97 تا به حال به عنوان کارشناس امور اجتماعی و فرهنگی در شورای های فرهنگ عمومی، سلامت، آسیب های اجتماعی و امور مرتبط دیگر در فرمانداری فعالیت داشته و در حال حاضر از سال98 تاکنون به عنوان بخشدار بفروئیه شهرستان میبد مشغول به فعالیت می باشد.

این افراد تنها بخشی از بانوان مدیر و توانمند استان یزد هستند که به عنوان نمونه ای از تعداد قابل توجه مدیران زن استان می باشند و اگر فرصت و امکان بیان وجود داشت می توان به مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 آموزش و پرورش استان، ریاست سازمان محیط زیست استان، مدیرنهاد کتابخانه های استان یزد، رئیس دانشگاه آزاد یزد، رئیس بیمارستان مجیبیان، بخشدار عقدا و... نیز اشاره کرد.

انتهای پیام / ک

درخشش زنان یزدی در کسوت مدیریت / دارالعباده یزد بستر پرورش زنان موفق 2
درخشش زنان یزدی در کسوت مدیریت / دارالعباده یزد بستر پرورش زنان موفق 3
درخشش زنان یزدی در کسوت مدیریت / دارالعباده یزد بستر پرورش زنان موفق 4
درخشش زنان یزدی در کسوت مدیریت / دارالعباده یزد بستر پرورش زنان موفق 5
درخشش زنان یزدی در کسوت مدیریت / دارالعباده یزد بستر پرورش زنان موفق 6