جمعه 8 تیر 1403

درخواست آمریکا از نتانیاهو فاش شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
درخواست آمریکا از نتانیاهو فاش شد

اقتصادنیوز: آمریکا در آخرین مذاکرات خود با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تنها راه‌حل تنش در شمال اراضی اشغالی، توقف حضور این رژیم در رفح است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره آخرین مذاکرات میان آمریکا و این رژیم درباره تحولات جنگ با حزب‌الله لبنان فاش کرد: «واشنگتن در این مذاکرات تاکید کرد که کلید راه‌حل در شمال (اراضی اشغالی) باید پایان دادن به حضور اسرائیل در رفح باشد.»

این شبکه عبری به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی گزارش داد: «اگر جنگ به شمال منتقل شود، تل‌آویو باید هدف مدنظر خود را از آن مشخص کرده و باید بتواند در برابر آن مقاومت کند و این جنگ را نمی‌توان به یک کارزار طولانی کشاند.»

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، تل‌آویو نیز در این مذاکرات از هم‌پیمان آمریکایی خود خواست سلاح‌های بیشتری را در اختیارش قرار دهد تا «برای اقدام در لبنان آماده باشد چرا که تنها گزینه اقدام در شمال (اراضی اشغالی) علیه نیروهای حزب‌الله باید توسل به زور باشد.»

خبر مرتبط عملیات رفح به پایان نزدیک شده است؟

اقتصادنیوز: یک روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع نظامی ادعا کرد بخش عمده عملیات زمینی در رفح پایان یافته است و ارتش عملا کنترل محور فیلادلفیا را در دست گرفته است.

به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، کابینه کوچک بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که جایگزین کابینه جنگ شد، هنوز امیدوار است که با میانجیگری آمریکا و کمک و حمایت مالی کشورهای عربی در مورد لبنان به سازشی دست یابد.

این روزنامه در ادامه نیز نوشت که کابینه نتانیاهو هنوز درباره ورود به جنگی در شمال (اراضی اشغالی) و زمان آن تصمیمی نگرفته است.

خبر مرتبط اسرائیل در این محورهای رفح پیشروی کرده است / فرمانده عملیات حماس ترور شد؟

اقتصادنیوز: پس از گذشت شش هفته از آغاز عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح، در جنوب نوار غزه، و کنترل بخش فلسطینی گذرگاه مرزی با مصر، نیروهای اسرائیلی همچنان به پیشروی در این شهر ادامه می‌دهند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
درخواست آمریکا از نتانیاهو فاش شد 2
درخواست آمریکا از نتانیاهو فاش شد 3