پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

درخواست نماینده دانشجویان جهادی از اژه‌ای برای رفع موانع پیش روی جهادگران

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
درخواست نماینده دانشجویان جهادی از اژه‌ای برای رفع موانع پیش روی جهادگران

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، رضا نادمی نماینده گروه‌های جهادی دانشجویی در نشست دانشجویان با حجت الاسلام اژه ای رئیس دستگاه قضا که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، ضمن قدردانی از رویکرد رسانه‌ای قوه قضاییه و توجه دستگاه قضا به افکار عمومی در دوره اخیر عنوان کرد: شاهد آن هستیم که اقدامات رسانه‌ای قوه قضاییه از عمق خوبی برخوردار شده و امیدواریم این رویکرد همچنان تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی «کارآفرینی در مناطق محروم» را وظیفه خود می‌دانند، به موانع و مشکلات پیش روی جهادگران در این عرصه اشاره کرد و خواستار مانع‌زدایی قوه قضاییه در این زمینه شد.

نادمی با اشاره به وضعیت مالی نامناسب و عدم آگاهی‌های حقوقی مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور، خواستار آن شد که قوه قضاییه سازوکاری را تعبیه کند که در نتیجه اجرای آن، نداشتن پول و کمبود آگاهی حقوقی و قضایی، موجب تضییع حقوق مردم این مناطق نشود.

وی به برخی اقدامات گروه‌های جهادی برای آزادسازی زندانیان نیز اشاره کرد و گفت: باید پس از آزادی از زندان بستری برای اشتغال این افراد ایجاد شود تا شاهد بازگشت مجدد آن‌ها به زندان نباشیم.

نادمی خواستار تعامل بیشتر قوه قضاییه با جهادگران در راستای توسعه اقدامات تربیتی و اشتغالزایی در زندان‌ها شد.

وی همچنین خواستار تشریح سازوکار تعامل قوه قضاییه با دولت در راستای عمق‌بخشی به شعار مبارزه با فساد شد.

یکی از دانشجویان سیستان و بلوچستانی نیز در این جلسه، نگاه امنیتی برخی مسئولان به این استان و فساد مدیریتی برخی مدیران را بزرگترین مشکلات سیستان و بلوچستان عنوان کرد و خواستار مشخص شدن نتیجه رسیدگی به پرونده‌های تخلفات برخی مسئولان فاسد این استان از سوی قوه قضاییه شد.

وی با اشاره به ناکارآمدی مدیریت بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در شرایط پیک پنجم کرونا، خواستار ورود و اقدام جدی دستگاه قضا در این زمینه شد.

وی ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه قضایی کشور در خصوص پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با معیشت صیادان بلوچ که مشکلات آن‌ها را حل کرد، خواستار بررسی ویژه پرونده تخلفات صورت گرفته در منطقه آزاد چابهار از سوی رئیس قوه قضاییه شد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید قوه قضاییه دانشجویان آگاهی مناطق محروم این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است