یک‌شنبه 15 مهر 1403

دستان شفابخش پرستاران بالاترین مرهم بیماران است / بهبود حال بیماران کرونایی ایثار را دو چندان می کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دستان شفابخش پرستاران بالاترین مرهم بیماران است / بهبود حال بیماران کرونایی ایثار را دو چندان می کند

سارا شاه حسینی به سختی کار در بخش بیماران کرونایی اشاره می کند و می افزاید: علاوه بر مواجه بودن با درد و رنج بیماران، تحمل لباس ها و ماسک محافظ است که در برخی شرایط غیر قابل تحمل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ همزمان با فرا رسیدن روز پرستار بهانه‌ای شد تا پای صحبت‌های یکی از اعضای کادر درمان بنشینیم و به خود یادآوری کنیم که آن‌ها با نگاهی کریمانه زندگی خود را وقف سلامت ما کرده‌اند.

سارا شاه حسینی پرستار دلسوز با چهره ای خندان و مهربان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک"می گوید: فارغ تحصیل کارشناس پرستاری از دانشگاه آزاد کرج هستم و 18 سال است که سابقه کار در بخش های جراحی، داخلی، سی سی یو و آی سی یو دارم. وی از علاقه اش به رشته پرستاری و اینکه چرا این رشته را انتخاب کرده است، می گوید: پس از اعلام نتایج کنکور در سال 81، همزمان دو رشته پرستاری و مهندسی نرم افزار را قبول شدم اما به واسطه علاقه ام به رشته پرستاری و یاری رساندن به بیماران و مفید بودن در جامعه، این رشته را انتخاب کردم. این پرستار فعال و وظیفه شناس ادامه می دهد: برخی روزهای کرونایی ضریب اشغال تخت ها به بالای 90 درصد می رسد و همه اینها بستگی به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم دارد. شاه حسینی در ادامه می افزاید: بیماران کرونایی مثبت قطعی و مشکوک در بخش های عمومی بستری می شوند و تا زمان بهبودی، روند درمان برای آنان در این بخش ها انجام می گردد اما در صورت بروز مشکلات تنفسی و کاهش شدید اکسیژن خون و نیاز به تنفس با دستگاه به بخش ویژه انتقال داده می شوند. وی با اشاره به حال روحی بیماران کرونایی می گوید: در روزهای نخست فرد مبتلا که در بیمارستان بستری می شد به دلیل ترس و نگرانی ای که داشت، روند بیماری طولانی تر می شد، مهمترین کار پرستاران در این زمان تسکین آلام روحی آنان و امید بخشیدن به اینکه حال آنان خوب می شود. این پرستار ادامه می دهد: اکنون کمی ترس از این بیماری در جامعه کم و باعث کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی بین مردم شده است که خطرناک بوده و زنگ خطر پیک جدید را نشان می دهد. شاه حسینی به سختی کار در بخش بیماران کرونایی اشاره می کند و می افزاید: سختی کار در این بخش علاوه بر مواجه بودن با درد و رنج بیماران، تحمل لباس ها و ماسک محافظ است که در برخی شرایط غیر قابل تحمل می شود. وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه ممکن است این سختی شرایط، شما را از ادامه کار منصرف کند، می گوید: زمان هایی می شود که توانای ادامه مسیر را نداریم اما وقتی به این موضوع فکر می کنیم که ممکن است تک تک این عزیزان خانواده ما باشند به ادامه کار ترغیب می شویم. این پرستار ادامه می دهد: مهمترین دغدغه امروز پرستاران خستگی روحی و جسمی و فشار کار زیاد به دلیل کمبود نیرو در بیمارستان ها است زیرا بعضا یک پرستار مسئولیت رسیدگی به تعداد زیادی از بیماران را در شیفت خود دارد. این پرستار در خاتمه خاطرنشان می کند: در حال حاضر شب یلدا و برگزاری دورهمی در این شب بزرگترین نگرانی کادر درمان است؛ از مردم می‌خواهیم همچنان به رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها اهمیت بدهند تا شرایط معمولی کرونا ادامه پیدا کند. انتهای پیام /