دوشنبه 28 خرداد 1403

دسر کابلر توت فرنگی، دسر خوشمزه و مجلسی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
دسر کابلر توت فرنگی، دسر خوشمزه و مجلسی

دسر کابلر توت فرنگی یکی از دسرهای خوشمزه و بسیار شیک اروپایی است که از ترکیب آرد، کره، بکینگ‌پودر، شیر و توت فرنگی تهیه می‌شود و با بستنی وانیلی سرو می‌شود.

فرارو دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. در این میان دسر‌های میوه‌ای به دلیل عطر و طعمی که دارند، بسیار خوش‌طعم و گوارا هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسر کابلر توت فرنگی یکی از انواع جذاب و خوشمزه دسر‌های میوه‌ای است که به دلیل داشتن میوه توت فرنگی در ترکیباتش بسیار خوشبو و خوش طعم است. این دسر اروپایی بسیار خوشمزه و مجلسی است و با روشی متفاوت تهیه می‌شود و برای پذیرایی در مهمانی‌ها یک گزینه بسیار شیک و خوشمزه است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد و از خوردنش لذت می‌برید. اگر دوست دارید این دسر خوشمزه و خاص را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

توت فرنگی: 450 گرم شکر: 100 گرم آرد سفید شیرینی: 100 گرم شیر: 150 گرم کره هم‌دمای محیط: 60 گرم وانیل مایع: 1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر: 1 قاشق چای‌خوری نمک: نصف قاشق چای‌خوری بستنی وانیلی: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا توت فرنگی‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و 30 گرم شکر روی آن‌ها بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. داخل ظرفی دیگر، شیر، نمک، وانیل، بقیه شکر، بکینگ‌پودر و آرد را بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا به صورت یکدست با هم مخلوط شوند و حالت گلوله‌ای نداشته باشد. کره را داخل یک مرغ‌خوری پیرکس بریزید و توی فر بگذارید تا آب شود. بعد ظرف را از فر خارج کنید و مایه‌ای که درست کرده بودید، روی کره آب شده بریزید. حالا توت فرنگی‌های خرد شده را روی سطح مایه بریزید و با قاشق پخش کنید. ظرف را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتگیراد به مدت 50 دقیقه قرار بدهید تا دسر بپزد. بعد از این مدت زمان، ظرف را از فر خارج کنید و 20 دقیقه زمان بدهید تا خنک شود، سپس بستنی وانیل را روی دسر بریزید و سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم

توت فرنگی ازجمله میوه‌های خوشمزه و پرخاصیت است که بیش از 6000 نوع از آن به رنگ‌های قرمز، سفید و زرد در طبیعت موجود است. توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که در درمان بیماری التهابی موثر است؛ همچنین برای سلامت قلب و عروق، پیشگیری از سکته، کاهش فشار خون، حفظ سلامت مفاصل و استحکام استخوان‌ها، کمک به کاهش وزن، درمان زودتر زخم‌ها، درمان یبوست و... مفید است. مصرف توت فرنگی در سلامت پوست و حفظ زیبایی و طراوت آن نیز تاثیرات مفیدی دارد. توت فرنگی در ایران به دو روش گلخانه‌ای و مزرعه‌ای تولید می‌شود. معمولا توت فرنگی‌های گلخانه‌ای درشت‌تر هستند و احتمال اینکه برای درشت شدن آن‌ها از ترکیبات خاص شیمیایی استفاده شده باشد، زیاد است؛ بنابراین بهتر است از توت فرنگی‌های ریز مزرعه‌ای که طعم و مزه طبیعی هم دارند، استفاده کنید. هنگام خرید توت فرنگی توجه داشته باشید که توت فرنگی‌های سفت، قرمز تیره و براق را که کلاهک سبزشان کنده نشده باشد، انتخاب کنید. برای شستوی توت فرنگی به روشی کاملا سالم و بهداشتی بهتر است آن‌ها را داخل یک کاسه گود بریزید و کاسه را پر از آب سرد کنید و صبر کنید سه دقیقه بماند؛ سپس توت فرنگی‌ها را آبکش کنید. این کار را حداقل دوبار تکرار کنید تا تمام شن‌ریزه‌های توت فرنگی از بین برود.

از دست ندهید

دسر کابلر توت فرنگی، دسر خوشمزه و مجلسی

استفراغ شدید بارداری: علائم، علل، پیشگیری، درمان و رژیم غذایی

طرز تهیه دسر مخملی توت فرنگی، دسر شیک و زیبای بهاری

کدو پلو سیستانی، یک پلوی خوشمزه برای شما که به دنبال تنوع هستید