یک‌شنبه 15 مهر 1403

دشمن شناسی، مهمترین درس نهضت عاشورا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دشمن شناسی، مهمترین درس نهضت عاشورا است

زنجان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زنجان، گفت: دشمن شناسی یکی از مهمترین درس‌های نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام محسن کرمی روز سه شنبه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در جمع کارکنان انتظامی استان زنجان افزود: اگر همه مسلمانان جهان، ماهیت دشمنان حقیقی خود را بشناسند در این صورت شهادت در راه حق را عزت دانسته و مردانه به استقبال آن می روند.

وی، احیای روحیه جهادی، انقلابی و شهادت طلبانه را از دیگر پیام های اصلی در قیام حضرت سیدالشهدا بیان کرد و اظهار داشت: محرم، ماه پیروزی حق علیه باطل و عرصه دینداری، بیداری و آزادگی است.

حجت الاسلام کرمی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان به حقانیت کاری که می کردند ایمان داشتند و از این رو با همه وجود به مبارزه با جبهه باطل پرداختند، افزود: تقابل حق علیه باطل از پیدایش آدم ابوالبشر وجود داشته و تا قیامت ادامه دارد و پرچم امام حسین (ع) پایه های جبهه باطل را سست کرده و از بین خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه حق و باطل همیشه در پی کنار زدن یکدیگر هستند، تصریح کرد: در برهه کنونی، صهیونیست ادامه دهنده راه باطل است و تلاش دارد بر جهان سیطره پیدا کند و وظیفه مسلمانان است که در مقابل این رژیم غاصب و کودک کش ایستادگی کنند.

حجت الاسلام کرمی با تاکید بر اینکه جبهه باطل که همان صهیونست است سعی دارد قدرت نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و فرهنگی جهان را به دست گرفته و از آنها علیه حق استفاده کند، افزود: مسلمانان آزاده جهان و کسانی که در زیر پرچم امام حسین (ع) جمع شده اند وظیفه دارند با آگاهی مقابل این رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند تا نتواند نقشه های شوم و پلید خود را عملیاتی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: داستان کربلا نمایشگاهی است که از سویی بیانگر عظمت، شجاعت، حق خواهی، حق پرستی و تمام فضایل و مکارم انسانی است که در سرور شهیدان و یاران فداکار ایشان تبلور یافت که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز از آن رویگردان نشدند و اما از سوی دیگر مبین "پستی و رذالت، سنگدلی و خونخواری" امویان و سپاهیان یزید بود که این حاکی از آلودگی های روحی و اخلاقی آنان و نشان دهنده عاقبت باطل گرایی و بی ایمانی است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه بارزترین جلوه ایستادگی حق در مقابل باطل در عصر کنونی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ماموریت های نیروی انتظامی جلوه ای از امر به معروف و نهی از منکر است.

*س_برچسب‌ها_س*