چهارشنبه 18 مهر 1403

دفاع مقدس

دفاع مقدس

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون رییس جمهور: اقتدار ایران اسلامی به مرحله ای رسیده که امروز نیروهای مسلح در مقابله با دشمن نه با سرباز بلکه با فرمانده ارشد آنها در حال جنگ بوده و آنها را خلع سلاح کرده اند.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور با اشاره به بررسی روند توسعه در استان سمنان، بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود.

وب‌گاه گسترش

در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین موزه‌های ایران را معرفی کنیم. اگر دوست دارید آثار باقی مانده از مردم گذشته را از نزدیک بینید، این مقاله را از دست ندهید.

وب‌گاه خبر آنلاین

امیر سرتیپ دوم مروت آزادبخت فرمانده «تیپ 55 هوابرد» در دوران دفاع مقدس می‌گوید: این که می‌گویند ارتش غافگیر شد، کاملا نادرست است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش در گفت‌وگویی به بررسی عملکرد ارتش در سال‌های بعد از انقلاب و تفاوت‌های بنیادین آن با ارتش پیش از انقلاب پرداخته است.

وب‌گاه الف

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: موضوع اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که با 32 هزار مجوز استخدامی کسب شده برای سال جدید می‌توان زمینه اشتغال تمامی افراد واجد شرایط را ایجاد کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هنوز شخصیت بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس ناشناخته مانده است؛ شهیدانی مثل «مهدی باکری» که زمانی اجازه داد پیکر برادر شهیدش را به پشت جبهه انتقال دهند که سایر شهدا را هم منتقل کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

شهید محمدابراهیم همت، شرح آخرین دیدارش با رضا چراغی را این‌گونه بیان کرده است: دیدم شلوار نظامی نویی را که در ساکش داشت، درآورد و پوشید. با تعجب پرسیدم «آقا رضا هیچ‌وقت شلوار نو نمی‌پوشیدی، چی شده؟» با لب‌های خندان به من گفت: «با اجازه شما می‌خواهم بروم خط مقدم. الآن آنجا بچه‌های لشکر خیلی تحت‌فشار هستند.»

وب‌گاه خبر آنلاین

زمانی که شهید صیاد شیرازی از جبهه کردستان به جبهه های جنگ تحمیلی مامور شده بود، عملیات طریق القدس هم طراحی شده بود. در این باره جلسه ای با حضور مقامات مربوط در حضور امام تشکیل شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی اختصاصی با رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش گفت: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود.

وب‌گاه خبر آنلاین

امروز سومین سالگرد شهادت فرمانده جبهه مقاومت، سردار سیدمحمد حجازی است. فرمانده‌ای که سال‌های پایانی عمرش پا به پای شهید حاج‌قاسم سلیمانی جلوی تکفیری‌ها ایستاد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت روز ارتش، گفت: شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک در عملیات «وعده صادق» به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در چارچوب یک اقدام دفاعی و مشروع، بار دیگر نمایش قدرت وحدت و همدلی نیروهای مسلح بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ناخدا یکم هوشنگ صمدی می گوید: من 800 تا 900 نفر تکاور داشتم که همگی افسر و درجه دار بودند، ما سرباز نداشتیم. نیروهای مردمی از اقشار مختلف هم شاید 400 نفر با ما همراه بودند. ما توانستیم با این تعداد نیرو در مقابل دو لشکر زرهی و مکانیزه ارتش عراق با چند گردان گارد ریاست جمهوری و چند گردان جیش الشعبی مثل بسیج ما، مقاومت کنیم

وب‌گاه خبر آنلاین

در روز ارتش رژه خودرویی با حضور زنان برگزار شد.