پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دنبال جذب سرمایه‌گذار برای مناطق غرب کرمانشاه هستیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دنبال جذب سرمایه‌گذار برای مناطق غرب کرمانشاه هستیم

قصرشیرین - ایرنا - نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های غرب کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت دارد از این رو دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این مناطق هستیم.

شهریار حیدری عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب در فرمانداری سرپل ذهاب، افزود: یکی از دلایل بیکاری مناطق غرب کرمانشاه نبود صنعت است که در حوزه صنعت و معدن یک کارگروهی را برای این مهم تشکیل می دهیم.

وی با بیان اینکه دنبال مسایل زیربنایی برای منطقه هستیم، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار برای رونق و پیشرفت منطقه در دستور کار قرار دارد تا هم از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی و هم سرمایه گذاران خارجی استفاده شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب در مجلس شورای گفت: اصل ارتباطات یکی از ارکان اصلی دموکراسی در جهان است که باید آزادانه و با سرعت انجام شود.

حیدری افزود: کار خبرنگاری شبانه روزی است و مسوولیت بسیار سنگینی بر دوش اصحاب رسانه است که بیشترین بهره وری را از قلم یک خبرنگار هم برای نقد سازنده و هم تقویت نقاط مثبت می گیریم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: خبرنگاران باید رویکردی منطقی داشته باشند و با کمترین ابزار بیشترین بهره برداری را از رسانه ها ببرند و در قبال مسوولان نیز هم نقد منصفانه و هم ترغیب را دنبال کنند. وی اضافه کرد: بهره برداری از سفره های آب زیرزمینی و مهار آب های مرزی و بهره گیری از سامانه گرمسیری و استفاده از کارکردهای اقتصادی مرز می تواند منجر به رفع معضل بیکاری منطقه و رونق استان کرمانشاه شود که به شدت پیگیر این موارد هستم.

او اظهار داشت: با توجه به منابع عظیم آبی و کشاورزی موضوع رونق صنعت نیز دستور کار قرار دارد.

حیدری گفت: استفاده از ظرفیت مرزها حق مرزنشینان است از این رو سامان دهی مرزها و همچنین راه اندازی مرز تیله کوه نیز در دستور کار است که در اشتغال منطقه اثرگذار خواهد بود.

او افزود: با توجه به وجود 2 هزار و 300 اثر ثبت شده میراث فرهنگی در کرمانشاه باید درآمد بالایی در این حوزه داشته باشیم که متاسفانه در بررسی های اخیر کارشناسان، کرمانشاه از نظر آسیب های اجتماعی رتبه نخست کشور را دارد در حالی که باید در حوزه اشتغال، گردشگری، مرزی و کشاورزی اول باشد و این مایه تاسف است.

او گفت: باید قلم ها را به سمت توسعه و نقد ببریم که ظرفیت ها رو توسعه داده و نقدها منصفانه باشد.

حیدری اضافه کرد: بازگشایی مرز تیله کوه در دستور کار است که جلسات مختلفی در مرز با طرف عراقی برگزار شد و باتوجه به آماده بودن زیرساخت های لازم این مرز تا پایان این ماه راه اندازی خواهد شد.

او ادامه داد: چهار شهرک صنعتی در سه شهرستان وجود دارد که از ظرفیت آن برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال استفاده نشده و لازم است که وزیر صنعت و معدن و تجارت به حوزه انتخابیه سفر کند تا بررسی های لازم برای رفع مشکلات شهرک های صنعتی انجام شود.

وی گفت: اکنون کشور درگیر مشکلات اقتصادی است اما با وجود پتانسیل هایی که داریم تلاش ما استفاده از ظرفیت ها و توسعه آن ها برای خدمت به مردم است.

او افزود: مشکلات زیرساختی گیلانغرب در حوزه راه بسیار است که با حضور معاون وزیر راه درصدد رفع آن ها هستیم.

وی در خصوص درجاسازی روستاهای بازسازی نشده گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی روستاهای بازسازی نشده استان کرمانشاه از پاوه تا سومار باید درجاسازی شوند و پیگیری های آن انجام شده است.

در این جلسه خبرنگاران شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب نیز به بیان مهم ترین مطالبه های مردمی از قبیل سامان دهی مرز، پیگیری وضعیت سهام رزمندگان معسر، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، تعامل دستگاه های اداری با خبرنگاران، تامین پزشک متخصص برای بیمارستان و امهال وام زلزله زدگان پرداختند.

شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 220هرار تن جمعیت و 249کیلومتر مرز با عراق دارند که در امتداد این مرزها 2 مرز رسمی خسروی و پرویز خان و بازارچه مرزی سومار و بازارچه مرزی تیله کوه واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*
دنبال جذب سرمایه‌گذار برای مناطق غرب کرمانشاه هستیم 2
دنبال جذب سرمایه‌گذار برای مناطق غرب کرمانشاه هستیم 3