پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌سایت آمریکایی «آکسیوس» فاش کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مورد ممانعت از صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌الملل درخواست کمک کرد.

ایران جزء خیلی معدود کشورهای جهان است که هفته آن، دو روز تعطیلی پایان هفته ندارد و تنها یک روز کاملا تعطیل (جمعه) است.

جنبش حماس در نامه‌ای به سایر گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد هیئت این جنبش به قاهره رفت و مذاکراتی درباره پیشنهاد اخیر آتش‌بس انجام داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خود را برای سفر به چین آماده کرده است. سفری که در جریانش دیدار با رهبران ارشد پکن و رایزنی درباب موضوعاتی مختلف بالاخص تنش ها در خاورمیانه اولویت دارد. به ادعای ناظران به واسطه پاسخ بی سابقه ایران به اسرائیل، متحد ایالات متحده، انتظار می‌رود بلینکن از تلاش‌های چین برای تعامل با ایران قدردانی کند و بر خویشتن‌داری تاکید نماید.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت: ارتش اسرائیل پس از تکمیل مقدمات عملیات رفح، تخمین می‌زند که ظرف 48 تا 72 ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوب نوار غزه یا معامله تبادل اسرا با حماس تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت 12 امروز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه برگزارمی شود.

ژرار دوپاردیو به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد.

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز سه‌شنبه با سقف مقاومتی 2 میلیون و 300 هزار واحدی شاخص کل بورس و 25 هزار و 500 واحدی شاخص کل فرابورس آغاز خواهد شد.

تصویری از اردوغان رئیس جمهور ترکیه و همسرش در مراسم ازدواجشان را مشاهده می کنید.

پنجشنبه به جز استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آنها دور از انتظار نیست در سایر مناطق کشور بارش‌های قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: من ریز فروش نفت در چند سال اخیر را دارم از سال 1400 به بعد 22 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای 40 میلیارد دلار می‌بود یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم.