جمعه 28 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس جمهور آمریکا با طرح کردن برگزاری مناظره انتخاباتی، دونالد ترامپ رقیب خود در انتخابات 2024 را به چالش کشید.

پس از اظهارات وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر مخالفت وی با حکومت نظامی این رژیم در نوار غزه، وزرای تندرو کابینه رژیم اشغالگر خواستار برکناری وی شدند.

کبد چرب وضعیتی است که با گذشت زمان، باعث تجمع چربی در کبد می‌شود. بیماری کبد چرب الکلی در اثر مصرف زیاد الکل ایجاد می‌شود.

حزب الله لبنان سامانه راداری تجسسی و شناسایی پهپادی پایگاه هوایی «ایلانیه» اشغالگران را هدف حملات پهپادی قرار داد.

در گردهمایی فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل مناطق ویژه نفتی به میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، حکم فرمانده ارشد پدافند غیرعامل، مدیریت شرایط اضطراری و HSE صنایع غرب بندرعباس توسط غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اعطا شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی قطعی برخوردار است که اولین استان معدنی کشور به شمار می‌رود.

جلسه تلاوت و تفسیر قرآن ویژه مدیران سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی با حضور جمع کثیری از مدیران استان آذربایجان شرقی در محل تالار پذیرایی پالایش نفت تبریز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در بازدید از نیروگاه خورشیدی میناب گفت: بزودی این نیروگاه یک مگاواتی و همچنین نیروگاه خورشیدی 2 مگاواتی قشم به بهره‌برداری می‌رسند، راه اندازی این نیروگاه‌های حمایتی اقدامی در راستای تامین برق و انرژی همراه با تامین معیشت مددجویان کمیته امداد امام (ره) است.

جاده اصلی و ترانزیتی مشهد - سرخس به دلیل وقوع سیلاب و نبود ایمنی لازم در محدوده "تنگلشور"، تا اطلاع بعدی مسدود است.

شهردار تبریز با اشاره به برنامه ریزی شهرداری برای ارتقای سلامت شهروندان، گفت: در این راستا 55 پروژه ورزشی در مناطق کم برخوردار این شهر در دست اجراست.

طی آیینی، عبدالحمید سرتیپی سکاندار جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فصل کاری در استان حداکثر تا آخر آبان است و بر این مبنا 2 تا سه ماه آینده از نظر اعطای تسهیلات بانکی برای فعالیت های ساخت و ساز در حوزه تولید و صنعت حیاتی است، تذکر داد: پرداخت تسهیلات توسط بانک ها نوشداروی بعد از مرگ سهراب نباشد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی کارآمد با تصمیم سازیهای کلیدی و تخصصی، تصویر مثبتی را از دستگاه اجرایی ایجاد می‌کند و آن در مقابل مخاطرات احتمالی و بحران‌های گوناگون حفظ می‌کند.

رهبر حماس درباره نقش آمریکا در پشت پرده اظهارات لفظی توقف جنگ در غزه گفت: موضع آمریکا همچنان ادامه جانبداری و حمایت سیاسی از دشمن و پوشش نسل‌کشی در غزه است.

فقط 18ماه پیش، مقامات کاخ سفید و پنتاگون درباره اینکه آیا نیروهای روسیه در اوکراین ممکن است شکست را پذیرا و به‌طور کامل از کشور خارج شوند، بحث کردند. اکنون پس از ماه‌ها پیشرفت آهسته زمینی روسیه و جهش‌های فناوری در مقابله با تسلیحات ارائه‌شده توسط آمریکا، دولت بایدن به‌طور فزاینده‌ای نگران است که ولادیمیر وی. پوتین در حال جمع‌آوری نیروی کافی برای تغییر مسیر جنگ و شاید معکوس کردن دورنمای...

پس از گذشت چهار ماه از عدم تخصیص ارز به واردکنندگان موبایل برای سفارش‌های ثبت‌شده در دی ماه سال گذشته، بالاخره جلسات انجمن واردکنندگان با دفتر تخصصی وزارت صمت نتیجه داد و به گفته فعالان در روزهای اخیر تخصیص ارز - هر چند محدود - شروع شده است؛ اما همچنان وضعیت ثبت‌سفارش و تخصیص حدود 3.5 میلیارد دلار ارز به واردکنندگان در سال جاری بلاتکلیف باقی مانده است. حالا در این شرایط فعالان بازار...