چهارشنبه 18 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

سیدمجتبی خامنه‌ای صبح امروز در درس خارج فقه و اصول خود که به صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد: «امروز اول مهر 1403 آخرین روز تدریس او خواهد بود و از این پس درس خارج فقه و اصول او تعطیل است.»

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس آورده است: هر ساله با فرارسیدن 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره بزرگ مردانی که با تأسی از یاران سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام امت لبیک گفته و در کربلای ایران اسلامی حماسه‌ای جاوید آفریدند در اذهان زنده می‌شود.

در شرایطی که خودروسازان ایرانی رنو را یکی از شرکای قطعی خود دانسته و روی همکاری‌های مشترک با آن حساب کرده‌اند، گویا این خودروساز فرانسوی چندان رضایتی از شرکای ایرانی خود ندارد و به دنبال تعریف شیوه جدیدی از همکاری با آنهاست.

حسن یزدانی، کشتی گیر مطرح ایرانی پس از عمل جراحی کتف به ایران برگشت.

دونالد ترامپ نامزد جمهری خواهان برای انتخابات 2024، پیشنهاد برگزاری مناظره دیگری با کامالا هریس نامزد دموکرات ها به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان را رد کرد.

«سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر و نماینده تعیین شده برای کرسی افغانستان در سازمان ملل از عدم دعوت هیئت و یا نماینده‌ای از کابل برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد.

رئیس قوه قضاییه رای بررسی سریع ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس دستور صادر کرد.

احمد دنیامالی پس از بازدید از مجموعه ورزشی تختی که صبح امروز (شنبه) صورت گرفت، در گفت‌وگویی اظهار کرد: در نظر داریم با کارهایی که انجام شده و می‌شود و تایید ناظران، چند بازی در این مجموعه ورزشی برگزار شود.

امروز قیمت طلا و دلار در بازار روند صعودی را تجربه کرده است و قیمت سکه امامی به 44,700,000 (چهل و چهار میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به 3 روز پیش، افزایش 1.11 درصدی داشته است.

امروز قیمت دلار مبادله ای بالا رفته است و به 49,549 (چهل و نه هزار و پانصد و چهل و نه) تومان رسید که نسبت به 3 روز پیش، افزایش 0.14 درصدی داشته است.

خبرگزاری فلسطینی شهاب صبح امروز دوشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در وادی عربه در شمال شهر ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

سخنگوی دولت: خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم کلاس را بدون معلم نگذاریم اما اینکه آیا به استانداردی که سند تحول آموزش و پرورش می گوید رسیده ایم یا نه، واقعیت این است که نه، این اتفاق رخ نداده و همکاران ما در آموزش و پرورش مجبورند به جهت کمبود معلم، کلاس ها را فشرده‌سازی کنند.

امروز قیمت طلا و دلار در بازار روند صعودی را تجربه کرده است و قیمت سکه امامی به 44,700,000 (چهل و چهار میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به 3 روز پیش، افزایش 1.11 درصدی داشته است.

مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه اهدافی را در اراضی اشغالی فلسطین با موشک مورد حمله قرار داد.

سفارت ایران در بیروت خاطرنشان کرد: مجرمانی که نمی‌توان به آنها برای دسترسی به پیجر اعتماد کرد، هرگز نباید اجازه داشته باشند که سلاح هسته‌ای داشته باشند.

نوسانات دلار در بازار غیررسمی حکایت از رشد منفی قیمت دلار دارد و این اسکناس آمریکایی در شهریور تنها حدود یک درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.