چهارشنبه 18 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

در پی بروز حادثه معدن طبس، احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار این وزارتخانه مأموریت داد تا برای بررسی علل بروز حادثه به این منطقه سفر کند.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی ایران در جریان معاملاتی که داشت بر مدار ثبات حرکت کرد و 49,475 (چهل و نه هزار و چهارصد و هفتاد و پنج تومان) نرخ گذاری و معامله شد.

به عقیده تحلیلگران، با توجه به رکورد تاریخی اونس طلا، قیمت آبشده هم در مسیر افزایشی باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود با افزایش قیمت دلار، قیمت طلای آبشده به ثبات نسبی برسد و روند رشد خود را متوقف کند.

در دنیای پرتلاطم اقتصاد امروز، یافتن راه‌هایی برای کسب درآمد پایدار و سودآور، دغدغه بسیاری از افراد است.

وزیر ارتباطات درباره موضوع فیلترینگ توضیح داد: محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است اما سلسله جلساتی برگزار شده و امروز هم جلسه‌ای داریم. پیگیری می‌کنیم و اجازه بدهید این موضوعات را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در تماس با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن دریافت آخرین اطلاعات از وضعیت معدن معدنجوی طبس، وی را مامور کرد ضمن حضور میدانی در محل حادثه با همکاری سایر صنایع استان به امر امدادرسانی و جستجوی مفقودین حادثه سرعت بخشد.

وزیر علوم تصریح کرد: خبر خوشی که برای دانشگاهیان دارم این است که خوشبختانه دولت بودجه خوبی برای تجهیز و تعمیر خوابگاه ها و آماده کردن فضای آموزشی دانشگاه ها فراهم کرده است.

علی اکبر رحیمی فرماندار شهرستان طبس، با اشاره به تعداد فوتی‌ها ومصدومان حادثه معدن طبس گفت: در حال حاضر حدود 30 نفر فوتی و 17 نفر مصدوم در این حادثه داشته‌ایم.

بازار طلا و سکه در حالی به استقبال اولین روز پاییز می‌رود که معامله گران شامگاه جمعه 30 شهریور شاهد رخدادی تاریخی در بازار جهانی بودند و قیمت اونس طلا پس از مدت‌ها درجا زدن پشت مرزهای مقاومت‌، مسیر صعودی را در پیش گرفت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی شبانه خود همچنین از ارتش این کشور برای حمله جدید به یک زرادخانه در روسیه تشکر کرد، اگرچه مکان آن را مشخص نکرده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یادداشتی که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، نوشت: «دستیابی به راه‌حلی عادلانه و پایدار برای درگیری اوکراین بدون در نظر گرفتن روسیه و منافع آن، غیرممکن است.»

ضیاییان گفت: از امروز تا سه شنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. از اواخر وقت سه‌شنبه تا صبح پنج‌شنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد شد.

سردار نقدی واکنش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ایران را فراتر از «پاسخ» و «واکنش» دانست.

شهردار تبریز گفت: تا 10 روز آینده تقاطع غیر همسطح حیدر آباد به بهره برداری می رسد

پزشکیان پیش از عزیمت به نیویورک گفت: امیدوارم در سفری که در پیش داریم بتوانیم صدای مردم کشور و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ماست را بتوانیم به گوش کسانی که در آنجا حضور می‌یابند، برسانیم.

محمدیان گفت: عده‌ای سودجو برای منافع خود می‌خواهند بین دانش آموزان مواد مخدر توزیع کنند اما از شما دانش آموزان می‌خواهیم هر مورد یا پیشنهادی را به پلیس و معلمان و خانواده‌های خود در میان بگذارید تا پلیس اقدامات مؤثر را انجام دهد.