پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

شاه اردن و رئیس جمهور مصر نسبت به تبعات خطرناک اقدامات اسرائیل در غزه و کرانه باختری هشدار دادند.

سخنگوی ایران ایر خبر داد که اولین پرواز زائران حج عمره فردا صبح از فرودگاه امام خمینی انجام خواهد شد.

وزیر نیرو با صدور حکمی، معاون مالی، حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو را منصوب کرد.

نخستین نشست مدیریت تأمین انرژی در زمستان 1403 با حضور جمعی از معاونان وزیران نفت، نیرو و کشور برگزار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت گفت: موضوع امروز کشور این نیست که زندان اوین را تبدیل به دانشگاه کنیم.

تریتا پارسی، معاون اجرایی مؤسسه کوئینسی از منظری دیگر به خواست ایران برای تعامل با غرب نگاه می‌کند. او در ابتدا این پرسش را مطرح کرده است، ایران خواهان حرکت در مسیر دیپلماسی است، اما آیا آمریکا نیز برای قدم گذاشتن در این مسیر آمادگی دارد یا خیر؟

رئیس سازمان امور اراضی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید نقش مؤثری در اجرای رفع تداخلات اراضی در کشور داشته است گفت: تاکنون 80 درصد از اراضی کشور رفع تداخل شده است.

حزب‌الله لبنان پایگاه‌ها، مراکز تجمع نظامیان و مقر توپخانه ارتش اسرائیل هدف حمله با سلاح متنوع قرار داد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال 70 هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.

ایران خودرو رانا را با قیمتی حول و حوش 270 میلیون تومان روانه بازار می‌کند. این در حالیست که براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی‌ها درباره قیمت محصولات تولیدشان در شهریور 1403، آبی‌های جاده مخصوص تنها رانا پلاس ارتقا یافته را با قیمتی حدود 382 میلیون تومانی در سبد محصولاتی خود دارند.

محقق و فعال علمی - فرهنگی در حوزه نجوم و اخترفیزیک جزییات دو پدیده ماه گرفتگی جزیی و همچنین ابرماه کامل را در آسمان ایران تشریح کرد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران در طول مبارزه‌های انتخاباتی و همچنین پس از پیروزی، بر اصل تعامل سازنده با غرب تاکید داشته و دارد.

سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور موضوع شناورسازی ساعت آغاز فعالیت دستگاه‌های اجرایی مستقر در کلان‌شهرها در دو هفته اول مهرماه 1403 را ابلاغ کرد.

مهدی غضنفری اولین چالش را موضوع حکمرانی صندوقهای ثروت دانست و ضمن اشاره به درک ناکافی از ماموریتهای صندوقهای ثروت هشدار داد که عدم شناخت ماموریتها و کارکردهای این نهاد، ممکن است سبب پیگیری «نامسئله‌ها» به جای «مسئله‌ها» شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پیشنهاد کرد در جریان طرح اصلاح ماده 41 قانون کار، اختیار تعیین دستمزد بیش از یکبار در سال به شورای عالی کار داده شود.

در پی انتشار خبری با عنوان " عارف قیمت های جدید خودرو را تایید کرد" در برخی رسانه‌ها، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور به این خبر واکنش نشان داد.