پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

دو جلسه علنی و غیرعلنی روز گذشته مجلس با پس‌لرزه‌های سخنان رئیس‌جمهور در نخستین نشست خبری‌اش همراه بود. برخی از نمایندگان مجلس دراین دو نشست انتقادهایی را به سخنان پزشکیان وارد کردند. «دنیای‌اقتصاد» در گفت‌وگو با دو فراکسیون انقلاب و مستقلین نظرات آنها را در این مورد جویا شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار مدال‌آوران و دیگر اعضای کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک، درخشش توانایی‌ها و تجلی «هویت ملی، سیاسی و دینی» ملت ایران را، برجسته‌ترین نتیجه حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات برشمردند و با اشاره به احساس شادمانی و عزت و سربلندی ملت از عملکرد ورزشکاران میهن گفتند: استعدادیابی به موقع، رسیدگی به زندگی قهرمانان و توجه همزمان به ورزش قهرمانی...

دنیای اقتصاد: شبکه العالم گزارش داد که یک منبع آگاه از جراحت سفیر ایران در بیروت در پی انفجار پیجر خبر داده و گفته است که «مجتبی امانی جراحت سطحی داشته و در حال حاضر در بیمارستان تحت‌نظر است.» دو محافظ سفیر ایران نیز زخمی شدند. انفجار سیستم های ارتباطی در برخی از مناطق ضاحیه جنوبی بیروت و البقاع در جنوب لبنان صورت گرفت که منجر به زخمی شدن صدها شهروند لبنانی شد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران اکنون یک ماه و نیم است که در یکی از حساس‌ترین دوره های ریاست جمهوری از زمان انقلاب 1979 در ایران، بر سر کار آمده است. به گزارش الجزیره، در طول هفت هفته گذشته، ایران در بحبوحه تلاش ها برای دستیابی به آتش بس در غزه و همچنین افزایش تنش ها با اسرائیل مواجه بوده است. پزشکیان با مجموعه‌ای از چالش های سیاسی داخلی نیز روبه‌رو بوده است. رئیس‌جمهور روز دوشنبه در...

یک منبع ویژه فلسطینی به سایت خبری المیادین گفت قرار است طی چند روز آینده یک پیشنهاد آمریکایی تحت عنوان «پلی بر شکاف‌ها» به طرفین درگیر ارائه شود.

پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرد: یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا طی تماسی تلفنی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه و جنگ غزه به گفتگو پرداختند.

لیر ترکیه و ریال عمان در معاملات امروز بازار تهران روند صعودی در پیش گرفتند.

شهردار یکی از شهرهای اطراف تل آویو سه شنبه شب دستور بازگشایی پناهگاه ها را صادر کرده است.

حزب‌الله اعلام کرد که «حسن احمد محمد» و «یوسف ماضی علوه» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیدند.

قیمت طلا در آستانه تصمیمات کلیدی نرخ‌های بهره بانک مرکزی آمریکا در این هفته، نزدیک به بالاترین حد خود در نوسان بود.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان با برگزاری جلسه کابینه درباره وضعیت انفجار دستگاه‌های ارتباطی پبجر، رژیم صهیونیستی را مسوول این حادثه دانسته و آن را متجاوزانه خواند.

درهم امارات در حالی شاهد به پایان رسیدن مبادلات ارزی در بازار تهران بود که رشد 119 تومانی را تجربه کرد. هر درهم در عصر امروز و در حالی که بازار بسته شده بود، 16366 تومان ارزش گذاری شد.

جنبش نجبای عراق در بیانیه ای شهادت شماری از لبنانی را در جریان خرابکاری رژیم صهیونیستی به ملت و برادران جهادگر لبنانی خود تسلیت گفت.

این گردان‌های حزب الله عراق اعلام کردند رژیم صهیونیستی در قبال جنایت حمله به محیط مدنی مقاومت لبنان، بهای مضاعفی خواهد پرداخت.

بورل با اشاره به اینکه جنگ غزه به یک سالگی خود نزدیک می‌شود، اظهار کرد که اسرای اسرائیلی و مردم غزه نمی‌توانند بیشتر از این منتظر بمانند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: اجساد 10 نفر از فوتی‌های واژگونی حادثه بامداد امروز اتوبوس اسکانیا در محور یزد به طبس به این اداره کل منتقل شده، ولی هنوز احراز هویت نشدند.