پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

«سرگئی شایگو» دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز (سه‌شنبه 27 شهریور) بر اساس دستور «ولادیمیر پوتین» و به منظور پیگیری توافقات انجام شده در سفر علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به سن پترزبورگ وارد تهران شد.

«والدیس دامبروسکیس»(Valdis Dombrovskis) معاون اجرایی کمیسیون اروپا اعلام کرد که کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه به 118 میلیارد یورو رسیده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌های جداگانه روز گذشته نماینده عالی اتحادیه اروپا و نیز وزرای خارجه پنج کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا در خصوص جمهوری اسلامی ایران را شدیدا محکوم کرد.

ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان، یازده بازیکن اصلی خود را برای تقابل با الوحدات اردن در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی را در خصوص حادثه انفجار دستگاه‌های ارتباطی در بیروت صادر کرد.

ارتش اسرائیل مدعی شد که فرمانده یگان موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که نمایندگان از رئیس بانک مرکزی درخواست کردند، از کسانی که وام دریافت کرده‌اند لیستی به مجلس ارائه شود.

همسر سفیر ایران در بیروت خبر داد که حال او که در پی انفجار پیجر مجروح شده بود، خوب است.

ارزش بیت کوین در پی تنش‌های ژئوپلتیک در منطقه و انفجار عصر امروز لبنان با جهش هزار دلاری همراه شد.

هیچ اثرباستانی یا بنای تاریخی را نمی‌توان از تخریب محفوظ کامل داشت اما می‌توان فرآیند زوال آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. امروز، بزرگ‌ترین مشکل این سرمایه‌ی ملی، نبود بودجه برای گلسنگ‌زدایی است.»

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید همچنین وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان هشدار داد.

رسانه‌های سوری از انفجار یک خودرو در دمشق خبر دادند.

رئیس دومای دولتی روسیه امروز در بیانیه‌ای در خصوص اقدامات تنش‌آمیز در اوکراین به رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه و صدراعظم آلمان هشدار داد.

یک منبع آگاه اعلام کرد که سفیر ایران در بیروت بر اثر انفجارها به‌صورت سطحی مجروح شده و جراحت وارده خطرناک نیست.

وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در نبردهای شبانه روز گذشته خبر داد.

سید حسن نصرالله، چند ماه پیش از مبارزان خود به‌ویژه آنهایی که در خط مقدم در امتداد مرز جنوبی لبنان با اسرائیل هستند، خواست استفاده از تلفن‌های هوشمند را متوقف کنند، زیرا اسرائیل فناوری نفوذ به آن دستگاه‌ها را دارد.