پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایالات متحده یک شرکت پاکستانی و چندین "شرکت و یک فرد" چینی را به دلیل تامین تجهیزات و فناوری به اتهام توسعه موشک های بالستیک در پاکستان هدف دور تازه تحریم ها قرار داده است.

یک عضو هیات رییسه از دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب در سالروز ولادت پیامبر (ص) خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از تلاش دولت برای تعیین سرنوشت تثبیت قیمت 9 قلم کالای اساسی تا پایان شهریورماه جاری خبر داد.

رییس جمهورتاکید کرد: ما صرفا شعار وفاق ندادیم، بلکه معتقدم اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوز بیگانه بایستیم، وحدت هم در داخل کشور و هم با کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد و دست از اختلاف بردایم.

در پی بررسی‌های اخیر در مجلس شورای اسلامی، تصمیم به تعطیلی روز پنجشنبه به‌عنوان روز رسمی جدید اتخاذ شد، در حالی که پیش‌تر پیشنهاد تعطیلی روز شنبه مطرح شده بود که با مخالفت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد.

شرکت‌های خانه‌سازی آمریکا در ایجاد پنج هزار واحد مسکونی در تهران و چند شهرستان مهم مشارکت خواهند کرد. این خانه‌ها اختصاص به کارشناسان و تکنسین‌های خارجی مقیم ایران خواهد داشت.

رهبر انقلاب فرمودند: امسال در بازی‌های المپیک و پارالمپیک یک درخشش ویژه‌ای انسان مشاهده کرد. من البته دنبال کردن جزئیات در کار ورزش و خبرها برایم میسر نیست؛ اما اجمالاً در جریان قضایا قرار میگیرم، تا آنجایی که وقت باشد می‌بینم و یا می‌شنوم. امسال بسیار برجسته بود، بسیار خوب بود.

امروز قیمت سکه امامی به 44,000,000 (چهل و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.22 درصدی داشته است. قیمت طلا و دلار هم بالا رفت.

امروز قیمت دلار مبادله ای در بازار داخلی به 49,475 (چهل و نه هزار و چهارصد و هفتاد و پنج) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.07 درصدی داشته است.

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی بدون دعوت قبلی بوده آقای پزشکیان برای دید و بازدید با نمایندگان در هفته وحدت به مجلس آمده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بحث از بی‌حجابی فراتر رفته و به سمت برهنگی رفته است. ما نباید حجاب را قربانی بازی‌های سیاسی کنیم، چرا که حجاب یک اصل لایتغیر دینی است.

امروز قیمت سکه امامی به 44,000,000 (چهل و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.22 درصدی داشته است. قیمت طلا و دلار هم بالا رفت.

اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی در بازی‌های اخیر محسوس بود.

حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر «یوسف حجت» را به عنوان «سرپرست دانشگاه تربیت مدرس» منصوب کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «سیدحسین حسینی» را به عنوان «سرپرست دانشگاه تهران» منصوب کرد.