پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه 18 شهریور امسال هیأت وزیران در خصوص سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403 را به سازمان‌های برنامه و بودجه و صداوسیما، مرکز آمار ایران، وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد.

منابع آگاه نزدیک به مقاومت اطلاع دادند که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درپی حمله فراگیر تروریستی رژیم صهیونیستی آسیبی ندیده است و ایشان در سلامت کامل به سر می برد.

در پی حادثه تروریستی عصر سه‌شنبه در لبنان، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به‌شدت محکوم کرد.

رئیس جمهور تعمیق و تقویت روابط و همکاری‌ها میان ایران و روسیه را باعث کاهش اثربخشی تحریم‌ها و اقدامات ناعادلانه علیه دو کشور دانست و گفت: روابط میان تهران و مسکو در مسیری دائمی، مستمر و ماندگار توسعه خواهد یافت.

مهدی تاج گفت: برخی نمی‌دانم به چه دلیل سیاه‌نمایی می‌کنند! مسئول ورزشگاه‌ها فدراسیون فوتبال نیست. همانگونه که می‌دانید خود من برای برگزاری بازی استقلال خوزستان در ورزشگاه شهدای فولاد به مدیرعامل کارخانه فولاد خوزستان زنگ زدم. برای سایر تیم‌ها نیز چنین کارهایی انجام شده است، زیرا احساس می‌کنیم باید لیگ ما خوب برگزار شود.

مستشار دیوان محاسبات کشور در خصوص منابع یارانه‌ها در بودجه عمومی دولت، گفت: ما دریافت و پرداخت‌های قانونی را نیز در این بخش داریم که دریافتی از این محل حدود 4.5 هزار میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده‌ی سنوات گذشته بوده است.

روزنامه اطلاعات سال 1354، در چنین روزی، از به آتش کشیده شدن شهر بیروت، پایتخت لبنان توسط مردان مسلح خبر داد.

امروز قیمت طلا و دلار بالا رفته است. قیمت سکه امامی به 44,050,000 (چهل و چهار میلیون و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.34 درصدی داشته است.

نشریه پولیتیکو اعلام کرد که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا موافق تمدید دوره تمدید تحریم‌ها برای دارایی‌های مسدود شده روسیه توسط این اتحادیه هستند.

ساعاتی پیش برخی منابع خبری از انفجار وسایل ارتباطی (پیجر) اعضای حزب‌الله در تعدادی از مناطق لبنان خبر دادند.

مسعود پزشکیان در حکم انتصاب علاءالدین رفیع‌زاده به ریاست سازمان اداری و استخدامی آورده، امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیئت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: شهدا و مجروحان ما نماد مبارزه و فداکاری ما در راه قدس، پیروزی مردم شریف ما در نوار غزه و کرانه باختری و پشتیبانی میدانی مستمر هستند و این موضع حمایت و پشتیبانی ما از مقاومت دلیرانه فلسطین مایه سربلندی و افتخار ما در دنیا و آخرت خواهد بود.

اتحادیه اروپا در پایان ژوئن سال جاری چهاردهمین بسته تحریمی ضدروسیه را تصویب و خاطرنشان کرد محدودیت‌های جدید بخش‌های با اهمیت اقتصاد روسیه مانند انرژی، امور مالی و تجارت هدف قرار داده تا بدین طریق دور زدن محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای مسکو دشوارتر شود.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

روزنامه هاآرتص به نقل از منابعی صهیونیستی نوشت سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا نشانه‌هایی از آمادگی‌های استثنایی حزب‌الله را رصد کرده‌اند و گمان می‌کنند که حزب‌الله لبنان یک عملیات نظامی علیه این رژیم اجرایی می‌کند.

طی 2 حکم جداگانه از سوی وزیر اقتصاد؛ سرپرست سازمان خصوصی سازی و معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد منصوب شدند.