پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

میعادفر در مورد موضوع فوت یک بیمار در ورزشگاه فولادشهر اصفهان گفت: این آمبولانس مربوط به بخش خصوصی بوده و بیمار را به مرکز درمانی منتقل کرده اما او بیماری زمینه‌ای و سکته قلبی داشته است.

امروز قیمت طلا عقب نشینی کرده است و ارزش هر اونس به 2,578 (دو هزار و پانصد و هفتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.16 درصدی داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر یزد از کشته و مصدومیت 46 نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد خبر داد.

مردم ایران با تعالیم نهج‌البلاغه انقلاب کردند ولی اکنون طعم اجرائی شدن فرمان‌های امیرالمومنین علیه‌السلام که در سرتاسر نهج‌البلاغه ثبت است را نمی‌چشند.

رونالد رو جونیور سرپرست سرویس مخفی آمریکا ساعاتی پیش در جریان یک نشست خبری جزئیات بیشتری درباره حادثه‌ای که «تلاش برای سوء قصد» به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور عنوان شده است، ارائه کرد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در وین از برنامه خود برای سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

بعد از صدور مجوز برای افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی، نوبت به گرانی قیمت خودرو رسید. معاون اول رئیس‌جمهور در حالی فهرست اصلاح قیمت خودرو را تأیید کرده است که مردم به شدت از عملکرد خودروسازان شکایت دارند. از نحوه ثبت‌نام و توزیع خودرو گرفته تا خدمات پس از فروش خودرو‌های داخلی و مونتاژی همگی مورد نقد مردم است. حال در چنین شرایطی دولت چهاردهم از راه نرسیده، مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر...

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند که شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست در اعتراض به احتمال برکناری یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم تظاهرات کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور با او درباره دومین سوء قصد نافرجام علیه وی گفت وگو کرده است.

غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع تکمیل توافق آتش‌بس در غزه است.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آباد گفت: اصلاحِ زمانی پرداختِ مستمری کمترین کاری است که می‌توان برای بازنشستگان انجام داد. بانک‌ها بویژه بانک رفاه کارگران از تأخیر در تسهیلاتشان نمی‌گذرند، بازنشسته چگونه گذشت کند؟ مسئولان کمی انصاف داشته باشید!

یک منبع آگاه سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: گروهی متشکل از 250 نفر از مربیان ارتش اوکراین برای آموزش شبه نظامیان گروه تروریستی هیئت تحریرالشام در زمینه تولید و نوسازی پهپادها وارد استان ادلب در شمال سوریه شدند.

شبکه محلی ZBC زیمبابوه با استناد به بیانیه‌ای از «جنفان موسور»، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور گزارش می‌دهد، بالگردی که قرار بود حامل «امرسون منانگاگوا»، رئیس‌جمهور زیمبابوه باشد، روز یکشنبه سقوط کرد، اما رئیس‌جمهور در آن نبود.

مهندسان برنامه‌ای توسعه داده‌اند که از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و سکته قلبی فقط از عکس زبان فرد استفاده می‌کند.

تحقیقات اخیر تاثیر قابل‌توجهی را که کاهش وزن از طریق محدودیت متناوب انرژی بر بدن انسان دارد نشان می‌دهد. کشف شد که این روش لاغری (تدریجی و مدوام) نه تنها ترکیب میکروبیوم روده را تغییر می‌دهد، بلکه فعالیت مغز را در مناطق مربوط به کنترل اشتها و اعتیاد را نیز تغییر می‌دهد.